کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

این روزها می گذرد و کارهای اداری و شرکتی نیز با افت و خیز خود، انجام خواهند شد ولی آنچه باقی می ماند، کارنامه ای است که هر کدام از ما در دوران سخت کرونا برای خودمان تدارک می بینیم.
هیات وزیران در جلسه امروز با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به هیئت دولت ارائه شده است. اگر دولت با این افزایش حق مسکن موافقت کند، حقوق کارگران به چه رقمی می‌رسد؟
توئیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره FATF:

آیا مخالفان حجم خسارت را می دانند؟

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پیامی توییتری درباره FATF تاکید کرد: اردیبهشت سال ۹۰ وزیر وقت اقتصاد نوشت FATF ضروریست تصویب شود اعتراضی نشد. اما تا هشت وزیر این دولت نوشتند و توجه به منافع ملی را تاکید کردند چه صداهایی که بلند نشد!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی توییتری سه برابر شدن بازده سرمایه گذاریها نسبت به ۹۸ پرداخت مطالبات٨ساله بازنشستگان فولاد، متناسب سازی و همسان سازی حقوق و اجرای طرحهای احداث و توسعه را از جمله مهمترین کارهای بزرگ صندوق بازنشستگی فولاد دانست.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با پرسون؛

تغییر سنی هرم جمعیت کشور/ پنجره جوانی کشور رو به بسته شدن است

در سال 1400 سهم سالمندی جمعیت از مرز 10 درصد، در سال 1420 از مرز 19.4 درصد و در سال 1430 از مرز 26.1 درصد عبور خواهد کرد یعنی در آن زمان یک‌چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند بود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

1500 فرزند شهید در کردستان استخدام می شوند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در سفری که امروز به استان کردستان  داشتیم، تفاهم نامه برای اشتغال 1500 فرزند شهید به امضا رسید.

به پیشنهاد وزارت کار صورت گرفت؛

افزایش «حق مسکن کارگران» در دستور کار دولت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳ میلیون ریال به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ را به هیئت دولت ارائه کرده است.
نبود اشتغال، شرایط نامناسب اقلیمی و کمبود امکانات مانند آموزش، بهداشت و درمان از دلایل مهاجرت هموطنان در برخی از مناطق کشور به دیگر شهرهای کشور است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تشریح جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان گفت: از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق‌ بازنشستگان این سازمان به ۴ میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه مصوبه افزایش حق مسکن قابلیت اجرایی از ابتدای فروردین ماه را دارد گفت: اگر حق مسکن دیرتر از فروردین ماه هم تصویب شود، کارفرمایان مکلف هستند که معوقات را ازفروردین ماه اعمال کنند.

بسیاری بر این باورند که وقتی بازنشسته می‌شوند، می‌توانند به راحتی هر کاری را که دوست دارند انجام دهند اما حقیقت این است که اگرآمادگی لازم برای بازنشسته‌شدن وجود نداشته باشید این دوران به یکی از کسل کننده‌ترین و تکراری‌ترین روزها و سال‌های زندگی‌ تبدیل خواهد شد.
دولت با وجود ابعاد گسترده شیوع بیماری کرونا کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده، پرداخت وام یک میلیونی، کمک هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و یارانه معیشتی را در دستور کار خود قرار داد.
وزیر تعاون، کار و و رفاه اجتماعی گفت: منابع درآمدی ما رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرد و از دو هزار میلیارد به ده هزار میلیارد در صندوق بازنشستگی کشوری و از سه هزار میلیارد به سی و دو هزار میلیارد تومان در صندوق تامین اجتماعی شستا رسیدیم.