کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

وجود رانت و فساد از یک طرف و تفکر مدیران واردات محور از سوی دیگر باعث شده اند که همچنان ریل اقتصاد کشور علیرغم ایجاد سازمان های صادراتی و شعارهای صادرات محور ، مبتنی بر واردات باشد. با شعار خالی نمی توان ادعای داشتن استراتژی توسعه صادرات کرد.
عضو شورای عالی کار گفت: مزد کارگر باید به گونه ای باشد که فرد بتواند زندگی کند، عدد فعلی دستمزد فقط کمک می کند که کارگر زنده بماند.
از قیمت دلار و یارانه‌ تا افزایش حقوق؛

جزئیات لایحه بودجه 1401 اعلام شد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 جزئیات لایحه بودجه را در سال آینده را اعلام کرد.
اگر محکوم نمی‌شویم به جنجال‌سازی و حمایت از مدیران ناکارآمد؛ دست بر قضا می‌خواهیم بگوییم حتی اگر روش عبدالملکی هم درست باشد اما آدرس اشتباهی است که اگر هدف مبارزه با فساد بود از نجومی بگیرهای بیمه‌های زیرمجموعه‌ی شستا آغاز می‌کردند یا روابط عمومی‌هایی که بدون رزومه و صرفاً به دلیل حضور همسران‌شان با حقوق‌های آن چنانی مشغول به کار هستند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه محتاطانه دهک‌بندی کرده‌ایم، گفت: بعضی از بانک‌های اطلاعاتی برای دهک‌بندی دقیق مردم و برای دریافت یارانه هنوز به سامانه رفاه متصل نشده‌اند.
اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ گفت: به شرط تزریق سه دوز واکسن کرونا و ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه “ایران من” از تعطیلی مجدد بازار در شب عید نوروز اجتناب خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لیستی که از نهادهای امنیتی اصلی کشور دریافت کردیم بیش از 100 نفر افرادی که عمدتاً رسانه‌ای، خبرنگار یا فعالان فضای مجازی بودند، در این لیست وجود داشت که این افراد در واحدهای اقتصادی و صنایع بزرگ در سطوح بالا یعنی عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل منصوب شده بودند.
گفته‌اند نیاز، مادر اختراع است، کسب و کارهایی در اینجا معرفی کرده‌ایم هم از دل نیازهای عجیب و خاصی به دنیا آمده‌اند.
مذاکرات مزد ۱۴۰۱، نخستین آزمون دولت سیزدهم در این حوزه است و بر اساس سیاست‌های دولت مبنی بر ایجاد عدالت مزدی، کارگران منتظر گشایش‌هایی در این حوزه هستند.
حیات بسیاری از دستگاه‌های اجرایی یا منفعت مدیران و کارکنان آن دستگاه‌ها به مسئله مجوزها و انحصار ورود به کسب و کارها گره خورده است.
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان عیدی که به کارمندان کشوری و لشکری پرداخت می‌شود با عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی برابر است.

یکی از معضلات اصلی کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اخراج قبل از تمام شدن مدت قرارداد است؛ معمولاً کارفرمایان با پرداخت مبلغی به عنوان خسارت، این کارگران را قبل از انقضای مدت قرارداد، اخراج می‌کنند و به همین دلیل است که سطح «امنیت شغلی» در این مناطق، پایین‌ترین میزان در سراسر کشور است؛ این در حالیست که به گفته‌ی یک حقوقدان، رای و نظر جدید فقهای شورای نگهبان، این امکان را از کارفرمایان سلب کرده است، دیگر اخراج قبل از خاتمه مدت قرارداد به هیچ شکل ممکن نیست.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه و بازرس کانون کارگران ساختمانی استان کردستان گفت: بارش برف و کاهش دمای هوا در غرب کشور، ده‌ها هزار کارگر ساختمانی را بیکار کرده است؛ این ده‌ها هزار نفر، نماینده ده‌ ها هزار خانواده هستند که متاسفانه هیچ منبع درآمدی ندارند.