بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

بررسی وضعیت بازار شب عید:

اسفند سوت‌ و کور، هدیه ناقابل تورم

در دو سال اخیر و روزهای پایانی اسفند وقتی به سراغ دستفروشان و مغازه‌داران می‌رفتیم، از بازار بی‌مشتری گله داشتند و متهم ردیف اول کسادی کارشان را کرونا معرفی می‌کردند.
دستگاه‌های نظارتی همچنان در خواب زمستانی!

به جای عطر؛ قیمت برنج ایرانی هوش از سر می‌برد

افزایش بی‌رویه قیمت برنج باز همان داستان تکراری ضعف دستگاه‌های نظارتی را به میان می آورد و به نظر می‌رسد یکی از ابزارها برای کنترل این اسب سرکش گرانی کنترل بازار، تشدید نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی و برخورد قاطع با محتکران و سودجویان است.
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: قیمت عرضه شیرینی تر در واحدهای صنفی درجه دو هر کیلو 65 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌ دانمارکی، زبان و پاپیونی در واحدهای درجه دو 50 هزار تومان و قیمت عرضه هر کیلوگرم شیرینی یزدی نیز در واحدهای صنفی درجه دو 39 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی و تره‌بار تهران درباره وضعیت بازار شب عید به «ایران» گفت: اتحادیه میوه به‌عنوان نماینده بخش خصوصی اقدام به عرضه خواهد کرد و وظیفه بازرسی در میادین را نیز انجام خواهد داد.
حسن صادقی با بیان اینکه «با این تصمیم مجلس به گونه‌ای عمل کرده که آثار آن در ایجاد یک وضعیت نابسامان در سفره فقرا خود را نشان خواهد داد» می‌گوید: حذف ارز ترجیحی در ادامه به افزایش گسترده قیمت‌ها و رشد نقدینگی همراه با افزایش شدید تورم منجر می‌شود.
در این روزها هم با افزایش قیمت‌ها دیگر خرید مایحتاج شب عیدی هزینه بسیار زیادی برای خانواده‌ها دربردارد. در حال حاضر شیرینی حدودا کیلویی ۷۰هزار تومان برای خانوارها آب می‌خورد.
بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات مهمی در جهت کاهش قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی اتخاذ شد.
معاون مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: با تعاملات دستگاه‌های مرتبط و اهتمام جدی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، پیش بینی‌های لازم برای تشدید نظارت و ممانعت از افزایش غیرقانونی و بی‌ضابطه قیمت‌ها در بازار انجام شده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران:

با مازاد دام مواجهیم

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: قرار بود گوشت گرم گوساله به صورت مستقیم به مصرف کنندگان با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان عرضه شود.
پرسون از استقبال سرد کسبه برای ثبت نام کارت خوان گزارش می دهد؛

برگشت وجه نقد در معاملات خرد و کلان

درحالی به دارندگان کارتخوان مهلت داده شد تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند، که بسیاری از کسب و کار های خرد و کلان به دنبال این هستند وجه نقد را جایگزین معاملات خود کنند.