بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران گفت: از اول خرداد، بستنی و آبمیوه افزایش نرخ ۲۵ درصدی خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: از (چهارشنبه) نرخ تخم‌مرغ ۴ هزار تومان کاهش خواهد داشت.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود.
بازی و استفاده از انواع اسباب‌بازی نقش مهمی در شخصیت‌سازی کودکان ایفا می‌کند. در دوره‌ای که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی تک‌فرزند هستند، نقش اسباب‌بازی‌ها در زندگی کودکان پررنگ‌تر می‌شود و می‌توان گفت شخصیت‌ کودکان با این اسباب‌بازی‌ها شکل می‌گیرد.
اواخر هفته گذشته بود که رسماً ستاد تنظیم بازار کشور نرخ هر کیلو مرغ کشتار روز را برای عمده فروشی‌ها 55 هزار و 500 تومان و برای مصرف‌کنندگان 59 هزار و 800 تومان تعیین کرد.
بررسی‌ها در میدان بهمن و میادین میوه‌وتره‌بار تهران نشان می‌دهد امروز هم قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ کاهش داشته است و ۱۰ هزار تومان زیر قیمت مصوب در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.
گزارش میدانی پرسون از محل مزایده خودروهای صفر کیلومتر؛

قیمت گذاری غیر واقعی / سواری های معیوب گران قیمت

درصد اندکی از محصولات تولید شده هر کارخانه ای مشکلاتی دارد که امکان عرضه آن به مشتری وجود ندارد؛ اما به هرحال آن کالاها نیز مشتری خود را دارد.
پرسون از یک بحران و نبود مدیریت گزارش می دهد؛

بازار بی کالا / یک شب به یاد ماندنی

در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداشته که به یک باره دولت به عنوان تنظیم کننده مواد غذایی به شکل رسمی از رسانه های دولتی از بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی خبر دهد؛ این نوع رفتار دولتمردان به عبارتی نشان از بی تجربگی مشاوران اقتصادی دولت می دهد.
طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که هفته گذشته با واریز معادل دو ماه یارانه‌های 300 و 400 هزار تومانی به حساب 72 میلیون ایرانی وارد مرحله اجرا شد، روز پنجشنبه با دو اتفاق یعنی آزاد‌سازی یارانه‌های ماه نخست و اعلام نرخ‌های جدید 9 قلم کالای اساسی عملیاتی شد.
در راستای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور قیمت ۴ قلم کالای اساسی از جمله مرغ از امروز تغییر کرد.
رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه افزایشی در قیمت گوشت قرمز نداریم، گفت: برخی سایت‌ها و مراکز عرضه به دنبال گران‌فروشی گوشت قرمز هستند که باید مورد پیگیری دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرند.
دولت این روزها بدون هیچ برنامه ریزی دست به افزایش قیمت آرد نانوایی ها و صنعت ماکارونی زده است، علت این بی برنامگی این است که گویا دولت مردان توجهی به این ندارند که صدها محصول غذایی به آرد به عنوان مواد اولیه وابسته است.
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید گندم در کشور از مرز یک میلیون تن گذشت

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم و ۶۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا از ابتدای سال 1401 تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری خبر داد.