قیمت مرغ تغییر نمی کند

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی همچون مرغ صورت نگرفته است.
تصویر قیمت مرغ تغییر نمی کند

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه تهران ۲۰ گفت: امسال در شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تأمین کالاهای اساسی به خصوص مرغ شکر، گوشت سفید و قرمز و حبوبات هستیم و مشکلی خاصی برای تأمین اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز وجود ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیئت دولت، گفت: حوزه جهاد کشاورزی مسئول تأمین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و است؛ بنابراین مصوب شد بازرسی بر تأمین کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه طرح ویژه برای اصلی‌ترین گلوگاه تجارت خارجی و تأمین کالا، واردکننده انبارها، تولیدکنندگان، سردخانه‌ها و در واقع مباحث ورودی کالا به بازار گذاشته‌ایم، عنوان کرد: این طرح از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور ادامه دارد. شرایط بسیار خوبی در خصوص کالاهای اساسی و مصرفی داریم حتی اگر نیازی به تأمین کالایی در ایام نوروز باشیم در کنار مردم هستیم.

قیمت مرغ تغییر نمی‌کند

امراللهی با بیان اینکه قیمت مرغ تغییری نکرده است، افزود: با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت و دستور ستاد تنظیم بازار از ۲۷ آذر ماه، تمامی انجمن‌ها و اصناف مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی را نداشتند و هیچ گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی همچون مرغ صورت نگرفته و با نرخ قبلی توزیع می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، نگاه تنظیم بازار را افزایش میزان تولید عنوان کرد و گفت: در بهمن ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود و با این جوجه‌ریزی تأمین مرغ بازار را در این ایام خواهیم داشت و ضمن تأمین بازار داخلی و ذخایر راهبردی، صادرکننده گوشت مرغ در خاورمیانه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین مباحثی درباره تغییر پایه ارزی حبوبات مطرح بود که لغو شد که قبلاً در برنامه‌های متفاوت این باره نکاتی را عنوان کرده‌ایم.

امراللهی خبر داد: از ابتدای اسفند تاکنون حدوداً ۱۶۰۰۰ فقره بازرسی صورت گرفته است و نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی در پایان مطرح کرد: در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و مایحتاج مردم صورت بگیرد با متخلفان برخورد قانونی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ تخلف گرانفروشی را گزارش دهند. بازرسین چه در حوزه جهاد کشاورزی و چه در سازمان حمایت آماده خدمت رسان و پاسخگو به مشکلات آنها هستند.

منبع: مهر

613835