راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اجاره‌نشینی به افراد این امکان را می‌دهد که بخش بیشتری از درآمدشان را صرف هزینه‌های نیازهای اساسی خود نظیر غذا، درمان یا هزینه‌های ضروری‌تر کنند.
در سال‌های اولیه پس از انقلاب به دلیل عرضه گسترده زمین، نرخ اجاره نشینی از ۱۵‌درصد در سال ۱۳۵۵ به حدود ۱۲‌درصد کاهش یافت و پس از آن این‌درصد افزایشی شد.
در زمینه حمایت از افزایش و جوانی جمعیت، تسهیلاتی در بخش زمین و مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است. مطابق «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» خانوارهای دارای سه فرزند که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۱۹ آبان امسال به بعد متولد می‌شود می‌توانند از زمین رایگان دولتی استفاده کنند.
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شرایط و جزئیات سفرهای دریایی در ایام نوروز را اعلام کرد و گفت: در این زمینه کاملا تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و همه پروتکل ها را به دقت رعایت خواهیم کرد.
ضیائیان گفت: بعدازظهر فردا و روز جمعه وزش باد شدید ابتدا در غرب کشور و سپس در کل کشور خواهیم داشت.
ارقام سنگین اجاره‌بها در تهران، گروهی از خانه‌اولی‌های اجاره‌نشین را مصمم کرده است برای خرید مسکن اقدام کنند.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری گفت: پایش لحظه‌ای ناوگان و بهینه‌سازی خدمات حمل و نقل و لجستیک در داخل و خارج کشور از طریق ردیاب‌های درون‌خودرویی تحقق یافت.
با موافقت نمایندگان مجلس؛

وزارت راه برای فروش اموال خود مجوز گرفت

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند تا اموال منقول و غیرمنقول خود را تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال به فروش برساند.
سازمان آگهی های پرسون