راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در تعهدنامه ای که قاسم مکارم برای سازمان دیدبان شفافیت امضا کرده نکاتی مترقی و امیدبخش وجود دارد. نکاتی نظیر؛ تعهد برای عدم دریافت هدیه، عدم پذیرش مسئولیت در هیات مدیره شرکت ها، عدم دریافت پاداش و حق مشاوره و حق جلسه، اعلام عمومی اموال و حقوق و مزایای دریافتی از بیت المال، عدم دخالت در توزیع فرصت های شغی دولتی، رعایت تضاد منافع در تصمیمات مجلس و لغو امتیازات خاص برای نمایندگان.
با کمتر شدن شیوع کرونا بعد از دو سال مراسم اربعین امسال با شکوه بیشتری برگزار می شود و تقاضا برای بلیت هواپیما افزایش پیدا کرده است که سازمان هواپیمایی کشوری در این باره توضیح می دهد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای یکی از مشاورانش گفت: این پرونده در مراحل ابتدایی است و تا نهایی نشدن تحقیقات توسط نهادهای نظارتی هیچ اطلاعاتی از پرونده منتشر نشده و مطالب ذکر شده صرفا گمانه‌زنی است که صحت و سقم آن مورد تایید نیست.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم اینکه شخص رئیس جمهور برای اجرای قانون جهش تولید مسکن مصمم است اما برخی از اعضای بدنه دولت انگیزه و همکاری لازم را برای ساخت مسکن ندارند.

در حالی ۲۶ بانک و موسسه اعتباری عملکرد چندانی در پرداخت وام به طرح نهضت ملی مسکن ارایه نکرده‌اند که طبق اعلام مسئولان سهمیه ۶۳ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن رو به اتمام است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار بلیت اربعین فروش رفته، گفت که ظرفیت لازم برای جابه‌جایی میانگین ۱۰۰ هزار مسافر در بازه زمانی ۱۵ روزه تا پایان شهریور در نظر گرفته شده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: با توجه به آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین از امروز صبح و اتمام ظرفیت فروش اینترنتی ایرلاین ها هیچ گزارشی از تخلف به سازمان هواپیمایی ارسال نشده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت بلیت هواپیما برای رفت و برگشت زائران حسینی ۶ میلیون تومان تعیین و ابلاغ شده است و بالغ بر ۸ هزار اتوبوس آماده جابجایی زائران هستند.
طبق ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین از تهران و اغلب شهرها به نجف و بغداد 6 میلیون تومان است اما در 4 مسیر پروازی قیمت رفت و برگشت 7 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت با توجه به افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین، هر ۱۰۰ هزار تومان مربوط به سال‌های گذشته، ۱۷۵ هزار تومان محاسبه می‌شود.