راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز و تردد روان وسایل نقلیه در محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور خبر داد.
وام کمک ودیعه مسکن از سال ۱۳۹۹ وارد شبکه بانکی کشور شد و برای امسال نیز بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند. البته، سقف این تسهیلات برای سال جاری در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.

در شرایطی که حدود ۶۵ درصد واحدهای عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران را آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر تشکیل می‌دهند، سهم این خانه‌ها از معاملات قطعی فقط ۲۸ درصد است.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که مسکن اجاره‌ای راه نیفتد وضعیت اجاره‌بها به همین منوال خواهد بود؛ طبق قانون شهرداری‌ها و انبوه‌سازان به جای ساخت و فروش مسکن، مسکن بسازند و اجاره دهند.
حجم معاملات واحدهای بالای ۲۰ سال از بازار مسکن شهر تهران نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده که یک کارشناس، رشد قیمت مسکن، افت توان خرید متقاضیان و شکاف قیمتی بین خانه‌های قدیمی با واحدهای کلیدنخورده را از مهم‌ترین عوامل این مساله می‌داند.
بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال انجام تدارک برای بازگشت زائران از طریق هوایی و جاده‌ای هستیم که تاکنون ۱۱۰ پرواز فوق العاده و چندین دستگاه اتوبوس بدون مسافر به پایانه اعزام کردیم.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فقط در تهران بیش از نیم میلیون مسکن خالی داریم و صاحبان خانه‌های خالی ابایی ندارند که خانه‌هایشان خالی بماند.