۷۰ همت برای زمین‌های مورد نیاز طرح جوانی جمعیت تامین شد

وزیر راه و شهرسازی از تامین ۷۰ هزار میلیارد تومان برای زمین‌های واگذاری شده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین مولدسازی‌های کشور در زمینه جوانی جمعیت رقم خورده است.
تصویر ۷۰ همت برای زمین‌های مورد نیاز طرح جوانی جمعیت تامین شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تا کنون به تعداد زیادی از خانواده‌های چند فرزندی، به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین رایگان واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: تأمین زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت و انجام اقدامات آماده سازی آنها و تقدیم به متقاضیان حدود ۷۰ همت منابع مالی نیاز داشت که انجام شد و یکی از بزرگ‌ترین مولدسازی‌های تاریخ کشور در بحث جوانی جمعیت رقم خورد و برای تأمین زمین و عرضه به متقاضیان در سال جاری به مقدار سال ۱۴۰۲ و بیشتر هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به واگذاری ۹۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان یزدی در روز گذشته بیان کرد: تا روز گذشته ۷۵ هزار متقاضی زمین دریافت کردند و در تلاش هستیم تا زمین هر یک از متقاضیان تحویل آنها شود.

بذرپاش با بیان اینکه تأمین این زمین‌ها در نقاط مختلف کشور کار آسانی نیست، تصریح کرد: این زمین‌ها برای آماده سازی و واگذاری به متقاضیان باید مراحل قانونی خود را سپری کنند و سپس در صورت نیاز تغییر کاربری یا به محدوده‌های شهری الحاق شوند.

یکی از بندهای قانون جوانی جمعیت واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر (بر اساس زمان تولد فرزند سوم به بعد) است که در سال گذشته، بیش از ۷۴ هزار متقاضی جوانی جمعیت که شروط لازم را کسب و در سامانه ثبت نام کرده بودند، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی زمین مناسب را برای مسکن دریافت کردند.

منبع: ایسنا

669098