راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد چنانچه مسافران پروازهای اربعین تا ۲۴ ساعت قبل از زمان پرواز بلیت خود را کنسل کنند باید به ازای هر مسیر پروازی (رفت و برگشت) ۵۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای گفت: پس از اعلام وزیر راه مبنی‌بر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمتی تصویب نشده و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می‌شود.
‎پرسون از پارکینگ اتومبیل ها در مناطق مرزی گزارش می دهد؛

‎گرانی جای پارک خودرو در بیابان / هزینه بی حساب و کتاب برای یک خدمت

‎باوجود اینکه وزارت راه دولت سیزدهم متولی فراهم کردن حمل و نقل عمومی برای تردد آسوده زائران اربعین حسینی است؛ اما بی تدبیری و بی مدیریتی موجب شده تا هموطنان با خودرو شخصی خود را به مرزهای غربی برسانند و برای جای پارک خودرو در بیابان های مرزی هزینه بسیار بالایی پرداخت کنند.
رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: در هر مرحله از فراخوان واریز وجه توسط متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با ریزش افراد بیشتری مواجه می‌شویم که پیشنهاد می‌دهیم وزارت راه و شهرسازی برخی شروط پنج‌گانه را حذف کند تا افراد غیر واجد شرایطی که توانایی مالی دارند بتوانند ثبت نام کنند و پروژه‌ها دچار رکود نشود.

رییس سازمان هواپیمایی از توافق با عراق برای رفع محدودیت تعداد پروازها به نجف و بغداد تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت: به زائران توصیه می‌کنیم طی امروز و فردا که ظرفیت خالی ناوگان بیشتر است به وطن بازگردند.
قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.
رئیس پلیس راه البرز از یک طرفه شدن یکی از جاده‌های منتهی به شمال کشور خبر داد و گفت: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان‌سازی ترافیک در جاده‌های استان البرز مستقر شده‌اند.
آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن در تهران و سایر استان‌ها

برای وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن چقدر باید هزینه کرد؟

هزینه وام مسکن نسبت به ماه گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است و طبق جدیدترین قیمت‌ها، متاهل‌های پایتخت‌نشین برای دریافت این وام باید حدود ۱۱۰ میلیون تومان پرداخت کنند، در حالی که این رقم در ماه گذشته حدود ۱۲۹ میلیون تومان بود.
وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت ناوگان هوایی ایران گفت: در بحث تعمیر هواپیما وضعیت بسیار خوبی داریم و در حال حاضر ٩ فروند هواپیمای روسی در ایران در حال تعمیر هستند.
سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در برنامه «تهران ۲۰» اقدامات شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات به زائران اربعین را تشریح کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز به بستری شدن آقای وزیر در بیمارستان اشراه کرد و گفت: بندی از آقاس رستم قاسمی عیادت کرده و ایشان از شنبه به محل کار باز می گردند.
با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل اصلی اجاره، قیمت‌ها به سمت کاهشی شدن متمایل شده است.پیدا کردن آپارتمان مناسب در این بازار که قیمت گذاری‌ها مبنای خاصی ندارد و هرمستأجر تجربه تازه و متفاوتی از نحوه قیمت گذاری دارد،راحت‌تر شده است.