راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

طبق داده‌های بانک مرکزی در آذرماه، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در منطقه یک، 99 میلیون و 410 هزار تومان بوده است و روند معاملات از مهر سال جاری تا به آذرماه به صورت تصاعدی و قیمت مسکن نیز افزایشی بوده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس آمارها حدود ۳۰ درصد از پروازها تأخیر دارند و ۷۰ درصد پروازها در زمان مقرر خود انجام می‌شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر تحریم‌های دشمن،کرونا نیز آسیب شدیدی به صنعت هوانوردی وارد کرد اما با پایان این بیماری و استقبال بیش از دو میلیون مسافر در کشور شاهد رکورد بودیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی جهت ساخت۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت گفت: سه میلیون واحد مسکونی کم داریم،
فروش متری مسکن یکی از اقدامات شهرداری تهران برای رفع مشکل مسکن است قرار است که مسکن به صورت متری به فروش برسد و منابع مردم به صورت خرد وارد مسکن شود. با این اقدام شهروندان در یک بازه زمانی سه ساله می‌توانند صاحب خانه شوند.
این روزها که قیمت مسکن داغ داغ شده است، ساخت و ساز غیر قانونی در پشت بام ساختمان های شهر ملارد نیز بازار داغی دارد.
فروش حضوری بلیت قطارهای نوروزی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و فروش اینترنتی هم از ساعت ۱۴ امروز ۱۳ اسفند شروع می‌شود.
در شرایطی که بازار با بحران فایل فروش مواجه شده و در بسیاری موارد عرضه فایل فروش به صفر رسیده است، برخی از فروشنده‌ها که عملا دیگر تمایلی به فروش ندارند و با هر بهانه‌ای به دنبال عدم‌فروش واحد و عرضه آن در سال بعد هستند، اقدام به تغییر روزانه و حتی ساعتی قیمت‌های فروش می‌کنند.
شرکت‌های هواپیمایی همواره می‌گویند عامل گرانفروشی بلیت پروازهای داخلی شرکت‌های چارترکننده هستند. اوایل ماه گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به مشکلات صنعت حمل و هوایی، اظهار کرد: ایرلاین ها در سال گذشته حدود 170 هزار و 125 پرواز داخلی را انجام دادند. سال گذشته 277 هزار ساعت پرواز توسط ایرلاین داخلی انجام شد.
پرسون از افزایش قیمت 80 درصدی یک خدمات رفاهی گزارش می دهد؛

کرایه حمل بار مسافر در ایستگاه راه آهن 25 هزار تومان / نظارت اندک مدیر جوان راه آهن

این روزها که وزیر تازه نفس وزارت راه و شهرسازی دم از کاهش قیمت حمل و نقل مسافر برای ایام نوروز می زند؛ اما به شکل زیر پوستی هزینه خدمات دهی شرکت راه آهن به شهروندان افزایش داشته است.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: در محور کندوان، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ امروز و فردا، از مرزن‌آباد به سمت کرج و در محور هراز تردد از ساعت ۱۴ تا ۲۲ جمعه ۱۲ اسفند از رودهن به‌سمت آمل ممنوع است.
عضو هیأت مدیره‌ رجا گفت: هموطنان هنگام خرید حضوری بلیت قطارهای نوروزی حتماً کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و پس از خرید بلیت از دریافت پیامک تایید خرید و اطلاعات سفر اطمینان حاصل کنند، عدم دریافت پیامک خرید بلیت، می‌تواند فرصت هرگونه سوء استفاده از خرید مسافر را به‌وجود آورد.