راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با نزدیک شدن به تعطیلات نیمه شعبان و همچنین ایام نوروز، برخی آژانس‌های مسافرتی اقدام به فروش اجباری بلیت هواپیما همراه با هتل به مسافران کرده‌اند که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، این اقدام تخلف است.
رییس سازمان نقشه برداری با بیان اینکه شاهد فرونشست زمین در نوار جنوبی تهران هستیم گفت: پهنه فرونشست در حال نزدیک شدن به مناطق شهری است و مناطقی در استان کرمان وضعیت خطرناک‌تری نسبت به تهران دارد.
کارشناس حمل‌ونقل با اشاره به ظرفیت چین برای مشارکت در تکمیل کریدورهای ریلی ایران، گفت: کریدور ریلی شرق (چابهار-سرخس) یکی از پروژه‌های مهمی است که برای تکمیل آن می‌توان از توانمندی چینی‌ها استفاده کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص رشد بی رویه قیمت کالاهای صنعتی و کشاورزی گفت: لازم است وزرای صمت و کشاورزی سریعا برای گرانی های اخیر تدبیر کنند البته به نظر نمی رسد برنامه مدونی در این زمینه وجود داشته باشد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۷ درصدی سرمایه‌گذاری در بنادر کشور خبر داد و گفت:‌با تشکیل ۵ گروه تخصصی، ترانزیت خارجی از بنار کشور تسهیل شد.
آخرین آمارها حاکی از آن است که روند کاهشی هر برگ اوراق مسکن همچنان ادامه دارد و متاهل‌های ساکن تهران می‌توانند با پرداخت بیش از ۱۱۳ میلیون تومان نسبت به اخذ این اوراق اقدام کنند، درحالی که هفته قبل باید ۱۱۹ میلیون تومان پرداخت می‌کردند.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام تردد روان در محورهای شمالی از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین_کرج _ تهران خبر داد.
موضوع ساخت مسکن در ایران توسط چینی‌ها این است که این کشور طبق معمول برنده خواهد بود زیرا که مصالح و نیروی اشتغال خودشان را وارد کشور می‌کنند. چون این همکاری عمدتا در حوزه ساخت، طراحی و مانند آن صورت می‌گیرد بیشتر صدور خدمات فنی و مهندسی است که قابل رصد ارزی نخواهد بود. بنابراین در باب رصد تحریمی مشکلی ایجاد نخواهد شد.
بهمن ماه ۱۴۰۱ تورم ماهیانه مسکن کل کشور در هر دو شاخص قیمت و اجاره بها به ۲.۳ درصد رسید که در مقایسه با ۲.۸ درصد دی ماه کاهش ۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بیش از ۷۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران به مرحله اجرا رسیده که ۲۳۰۰ واحد غالبا در مراحل پیشرفت بالای ۷۰ درصد قرار دارد و در صورتی که زیرساخت های خدماتی، تسهیلات و آورده متقاضیان به موقع تزریق شود در خردادماه ۱۴۰۲ شاهد افتتاحاتی در این زمینه خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز داریم که فراوانی تصادفات و تلفات در آن قابل توجه است و رفع آن در دستورکار قرار دارد، ان‌شاءالله تا پایان سال ۲۰۰ نقطه رفع خطر خواهد شد.
معاملات فاقد ارزش قانونی؛

اجاره های دلاری در پایتخت

ماجرای اجاره‌های دلاری در تهران پدیده جدیدی نیست و شروع آن مربوط به اجاره خانه به مشتریان خارجی بوده است که به مرور این مشتریان خارجی به ایرانی تبدیل شدند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از انسداد محور هراز از امروز تا سوم اسفند ماه به دلیل انجام عملیات کارگاه جاده‌ای خبر داد