راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

آخرین آمار اوراق تسهیلات مسکن حاکی از آن است که قیمت این اوراق نسبت به هفته قبل کاهشی بوده است.
طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محور کندوان از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد و در محور هراز، از رودهن به سمت آمل تردد انواع وسایل نقلیه تا پایان روز شنبه ۲۹ بهمن ماه ممنوع است.
رییس پلیس راه البرز گفت: جاده کرج - چالوس که از صبح امروز به علت ریزش بهمن بسته شده بود با تلاش راهداران ساعاتی پیش بازگشایی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی در خصوص کارشکنی‌های احتمالی در خصوص اجرا نشدن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند از ظرفیت قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری استفاده کند.
رئیس پلیس راه البرز گفت: جاده کرج - چالوس که از روز گذشته به علت بارش شدید برف و ریزش بهمن بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.
معاون اسبق مسکن و ساختمان با تاکید بر ضرورت همراهی شورای عالی معماری و شهرسازی با طرح مسکن‌سازی شهرداری تهران، گفت: مسکن پیشران اقتصاد و تولید کشور است.
از سوی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

ابلاغ بسته تشویقی شهرسازانه

بسته ۱۹ بندی تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده از سوی وزیر راه و شهرسازی به استانداران ابلاغ شد.
مسیر رفت و برگشت چالوس به‌دلیل ریزش بهمن و عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بجز پردیس و هشتگرد، پروژه مسکن مهر در سایر شهرهای جدید از جمله پرند تا پایان سال به اتمام می‌رسد و از خرداد سال آینده هم فرآیند افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درخواست شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما است اما فعلا افزایشی در قیمت‌ها اعمال نمی‌شود و بلیت‌های نوروزی هم با همین قیمت‌های فعلی به فروش می‌روند.
با توجه به زلزله اخیر، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند به کشور بازگردند که همین امر منجر به داغ شدن بازار بلیت مسیرهای استانبول به تهران شده است.
جاودان فر با قدردانی از تلاش دستگاههای قضایی وامنیتی در مسیر رفع تصرفات عدوانی در شهرستان پردیس ، تاکید کرد؛با توجه به مسئولیت،برابر قانون با سودجویان و متعرضین به اراضی ملی و دولتی بدون اغماض برخورد خواهد شد.