راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یحیی ضیایی مهرجردی گفت: باید بدانیم که تا کنون بخش عمده سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است و باید شاهد حضور اثرگذار هندی‌ها در بندر چابهار باشیم.
افزایش اجاره خانه در پایان فصل تابستان، مشکلاتی بسیاری برای مستاجر‌ها به وجود آمده است. از طرف دیگر دولت نیز نتوانسته به وعده‌های در حوزه مسکن عمل کند و خانه‌دار شدن کماکان یک روند غیرقابل دسترس برای کسانی است که توان مالی متوسط با حقوق ثابت دارند.
پیرو برگزاری جلسه هماهنگی بین نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، در خصوص امکان سنجی ایجاد ایستگاه‌های تبادلی بین خطوط حومه‌ای راه‌آهن و خطوط جدید شبکه مترو پایتخت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده همزمان با هفته دولت خبر داد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و توسعه‌ای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند، ایجاد نهضت آسفالت، اصلاح و زیرسازی معابر روستاها می‌باشد.
معاون بورس کالای ایران در توضیح جزییات پیش‌فروش متری مسکن، گفت: شرط خانه‌دار شدن مردم در این روش، رساندن تعداد اوراق سلف مسکن به اندازه حداقل متراژ واحدهای ساخته شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران انسداد ۴۸ ساعته محور هراز برای انجام عملیات راهسازی از فردا دوشنبه را اعلام کرد.
از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم در شهریور۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال، از مجموع ۴میلیون واحد مسکونی موضوع نهضت ملی مسکن، احداث یک‌میلیون و ۴۷۶هزار و ۹۹۱واحد در قالب‌های مختلف آغاز شده که برخی به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی هنوز در ابتدای راه قرار دارند.
زمان حرکت قطار تهران- کربلا از مبدا تهران، در تاریخ‌های ۳۱ مرداد، چهارم شهریور، ۲۵ شهریور، ۲۸ شهریور، یکم مهر و چهارم مهر در نظر گرفته شد.
سخنگوی ایران‌ایر از آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۲ از ساعت ۲۴ امشب خبر داد و گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم در ایام اربعین حدود 100 پرواز رفت و برگشت توسط ایرلاین ملی انجام شود.
مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: درگاه فروش بلیت اربعین آژانس‌ها و سایت‌های هواپیمایی هستند بنابراین مردم برای تهیه بلیت عتبات عالیات به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند.
طرح اجاره‌ای مجلس که قرار بود منجی مستأجران باشد؛ اما از سوی شورای نگهبان مغایر قانون تشخیص داده شده بود، به‌زودی با اصلاحات مواد مورد ایراد شورای نگهبان برای تأیید نهایی وارد چرخه قانونگذاری خواهد شد و دیر یا زود اجرایی می‌شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: پیش‌بینی شده در ایام اربعین امسال، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار پرواز داشته باشیم‌، خوشبختانه مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی تدابیر مناسبی اندیشیدند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون تاکید کرد: رئیس سازمان هواپیمایی قول داده در صورت مشاهده تخلف در فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین حسینی (ع)، با گرانفروشان قاطعانه برخورد شود.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با اعلام این‌که ۶۳۰۰ اتوبوس در کشور فعال است میزان دقیق افزایش قیمت بلیت در ایام اربعین ۱۴۰۲ را اعلام کرد.