راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

پرسون از ضعف در خدمات رسانی شرکت راه آهن گزارش می دهد؛

بلیط در دسترس نیست/ آشفته بازار در حمل و نقل ریلی

این روزها که بازار سفرها داغ است و هموطنان به مناسبت های گوناگون به دنبال تردد با حمل و نقل عمومی از جمله خطوط ریلی هستند،؛ اما در این بین شرکت راه آهن کم توان پاسخگویی به این حجم از مسافران و هموطنان را ندارد و متاسفانه گاها شاهد آن هستیم که پرسنل این حمل و نقل عمومی با مسافران که تنها خواسته آنها خدمات رسانی صحیح است با شکل ناپسندی پاسخگو و رفتار می کنند.
برخی سازندگان به دلیل نیاز به نقدینگی در شرایط کسادی معاملات مسکن، بخشی از واحدهای خود را با قیمت‌های کمتر از عرف بازار به فروش می‌رسانند.
یک کارشناس مسکن گفت: بانک‌ها برای تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن انگیزه‌ چندانی ندارند؛ در این خصوص علاوه بر این‌که باید آنها را متوجه وظیفه‌ خود در قبال این طرح کرد می‌توان به عنوان ضلع سوم مشارکت به آنها انگیزه داد.
مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: از فردا ساعت ۱۲ تا ساعت ۶ صبح محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های شمالی و محور‌های منتهی به مشهد اعمال می‌شود.
رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش هفت درصدی ترددهای اربعین در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: در طرح اربعین امسال (۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲) ۲۲میلیون تردد با سامانه‌های تردد شمار به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.
موضوع تامین مسکن در استطاعت، سال‌هاست که مورد بحث و تبادل نظر بین بدنه کارشناسی و مسئولان حوزه مسکن قرار دارد؛ چرا که نوسانات بازار مسکن به دور شدن متقاضیان مصرفی از این بازار منجر شده است. زاکانی ـ شهردار تهران می‌گوید که مدت زمان خانه‌دار شدن به بیش از ۷۰ سال رسیده و دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار دارد.
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: باتوجه به هشدار بارش باران، موضوع مهم پرهیز از توقف در حاشیه کوه، ارتفاعات و رودخانه‌های مسیر است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در مرزهای کشور به دلیل موج بازگشت زوار شاهد ازدحام هستیم اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها مشکل کمبود اتوبوس برای جابه جایی زوار نیست.
شایعاتی درباره لاکچری سازی برخی برج‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند مطرح شده که کاملا مغایر با اهدف دولت در نهضت خانه‌سازی است و البته فعلا از سوی متولیان شهر جدید پرند رد شده است.
یک کارشناس بازار مسکن:

کاهش قیمت مسکن خیال باطل

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: شما وضعیت قیمت‌ها را می‌بینید؛ این‌طور نیست که بگویید از وقتی قیمت‌ها اعلام نشده، ثبات قیمتی رخ داده است. شما کجا ثبات قیمتی را می‌بینید؟!
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: از باتوجه به ترافیکی سنگینی در ورودی‌های شمال صبح امروز مسیر طویر محور کندوان برای اعمال محدودیت یک‌طرفه مسدود شد.
زوار پاکستانی طی چند روز گذشته به دلیل نبود ناوگان اتوبوس مورد نیاز در مرز ریمدان سرگردان بودند که نیروهای مسلح با کمک سازمان هواپیمایی این زوار را به مرزهای غربی کشور منتقل کردند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بازگشایی محور هراز خبر داد که به دلیل ریزش کوه و عدم ایمنی کافی صبح امروز مسدود شده بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مین‌روبی مسیر خط‌آهن شلمچه-بصره را ایران انجام می‌دهد، گفت: این خط آهن ۲ ساله ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسد.