راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: باتوجه به افزایش زوار در اربعین امسال، میزان ظرفیت اتوبوس‌ها پاسخگوی نیازمندی کشور در این ایام نبود و در برخی مناطق دچار کمبود ناوگان هستیم.
معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و بازدید از پایانه‌های مرزی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان وارد استان شد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور:

ترافیک سنگین در مسیر ایلام – مهران

مرکز مدیریت راههای کشور از ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس، آزادراه تهران – شمال و رفت و برگشت محور ایلام- مهران مسیر (رفت و برگشت) محدوده کمربندی مهران خبر داد.
ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) خبر داد:

عوارض سفر هوایی اربعین لغو شد

ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره ۱۷ اعلام کرد: زائران که از ابتدای تا ۲۵ ماه صفر از طریق هوایی عازم عتبات عالیات هستند از پرداخت عوارض خروج معاف شدند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تاکنون آمار تردد در راه‌های ارتباطی استان ۶.۴ درصد افزایش یافته است.
همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهرداری تهران خدمت‌رسانی به زائران در حوزه‌های خدماتی و حمل و نقل و ... در مرزها آغاز شده و خودروهای سوخت‌رسان سیار در مرزها مستقر هستند.

رییس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست ازعجله و شتاب پرهیز کنند.
یک مشاور املاک در شهریار می گوید: رهن و اجاره خانه نسبت به سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است و نظارتی بر این زمینه وجود ندارد؛ هم‌اکنون متقاضی رهن و اجاره مسکن در این شهر وجود دارد و جابه‌جایی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خبر داد:

واگذاری توسعه فرودگاه امام به چینی ها

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام از آغاز علمیات احداث ترمینال جدید فرودگاه امام با تهاتری نفتی چینی‌ها از پایان شهریور ماه خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه تاکنون تاخیرهای پروازهای اربعین بیشتر مربوط به یک ایرلاین بوده است، گفت: تعداد مجوز پروازهای شرکت‌های متاخر کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل راه‌آهن به تشریح اقدامات ویژه راه‌آهن برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین و خدمات‌رسانی مطلوب به زائران حرم اباعبدلله الحسین (ع) پرداخت و گفت: مرحله سوم پیش فروش بلیت‌ قطارهای اربعین از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز خواهد شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس از افزایش چهار برابری اعتبارات این اداره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: منابع اعتباری راهداری این شهرستان از منابع ملی، استانی و سفرهای ریاست جمهوری، نائب رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی سال مالی ۱۴۰۱ افزون بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال شد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن، با اشاره به راه اندازی «سامانه نظارت» توسط وزارت صمت برای دریافت شکایات مردمی و رصد مجوز دفاتر مشاوران املاک، از رتبه بندی بنگاه ‌ها توسط مردم خبر داد.
مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر در محور ایلام به مهران در حدود ۱۱ کیلومتری شهر مهران شاهد ترافیک سنگین هستیم، در محورهای مریوان به مرز باشماق و محور پیرانشهر به مرز تمرچین تردد روان است‌.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور با اعلام اتصال ۳ مرکز استان تا پایان سال به شبکه ریلی گفت: سال ۱۴۰۲ رکورددار افتتاح طولانی‌ترین آزادراه کشور و اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است.