راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه املاک مشهد در پاسخ به این سوال که آیا سامانه تعیین اجاره‌بها در بهبود کاهش اجاره‌بها طی مدت اخیر موثر بوده است، گفت: درحال‌حاضر جو روانی ناشی از این نرم‌افزار اثرگذار بوده و موجب شده که قیمت اجاره‌بها در یک سطح ثابت باقی بماند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کاهش قیمت سیمان و فولاد مصر هستیم و شوخی نداریم ،گفت: تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.
نهضت ملی مسکن برخلاف طرح مسکن مهر براساس فرمول هزینه نهایی ساخت اجرا شده است و متقاضیان این طرح در زمان تشکیل پرونده، رسماً توانایی مالی مشارکت در نهضت خانه‌سازی را تأیید کرده و متعهد شده‌اند که درصورت عدم‌واریز آورده، از پروژه حذف شوند.
با پیشرفت تکنولوژی، همه چیز روزبه‌روز برای مالکان خودروها بهتر و آسان‌تر شده است. یعنی شما به راحتی می‌توانید در منزل بدون حضور در جایی با گوشی همراه بیمه خودرو خود را تمدید کنید یا حتی عوارض آزادراهی را بدون درگیری و ماندن در صفحه‌های طولانی با نصب یک اپلیکیشن پرداخت نمایید.
وام ودیعه مسکن یکی از راهکارهای حمایت از مستأجران ضعیف است که از دوره کرونا مرسوم شد و بعد از آن هم به‌واسطه تنش بازار مسکن و فشار به مستأجران ادامه پیدا کرد؛ اما همچنان فرایند دریافت این وام برای مستاجران بدون مشکل و شفاف نشده است.
در شهر تهران هرسال طرح‌های متعدد و متنوع امکان‌سنجی و همچنین طرح‌های توجیهی شهرسازی به‌منظور اخذ مجوزهای قانونی و ساخت‌وساز و توسعه کالبدی به شهرداری ارائه می‌گردد. این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تحلیل و ارزیابی می‌گردد. ارزیابی طرح‌ها در حال حاضر مبتنی بر تجربه و دانش کارشناسان و مدیران این مجموعه‌ها صورت می‌پذیرد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل نابسامانی بازار مسکن به بنگاه‌های معاملات املاک مسکونی برمی‌گردد که بدون مجوز فعالیت کرده و با رشد قارچ‌گونه نقش موثری در بالا بردن قیمت‌ها در بازار مسکن ایفا می‌کنند.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک و محدوده گرمدره و محور شهریار – تهران حدفاصل شهریار تا شهرقدس گزارش شده است.
وزیرکار از راه اندازی قرارگاه احداث مسکن برای خانه دار شدن کارگران خبر داد و گفت: به کارگران هم مثل سایر آحاد مختلف مردم در صورتی که از امتیاز مسکن استفاده نکرده باشند کمک خواهد شد تا از این امکانات و تسهیلات استفاده کنند.
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پرواز استانبول - تهران ایران ایر به دلیل تعویض لاستیک با تاخیر ۱۴ ساعته روبرو شد که طبق حقوق مسافر جریمه آن پرداخت می‌شود.