راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از تمام ظرفیت ناوگان هوایی و زمینی برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی استفاده خواهد شد و زائران حسینی بلیت خود را از سایت شرکت‌های هواپیمایی با نرخ مصوب خریداری کنند.
معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۴ هزار هکتار زمین برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: دولت‌های گذشته دید و برنامه منسجمی برای اجرای طرح‌ها در حوزه مسکن نداشتند که همین مساله سبب شده تا دولت سیزدهم ‌با انباشت تقاضا در حوزه مسکن مواجه شود.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن درباره وضعیت فعلی بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به ثبات رسیده و شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها هستیم البته در برخی مناطقی که طی یک سال گذشته حباب قیمتی بسیار سنگینی وجود داشت، حباب قیمت در این مناطق تخلیه شده و به نوعی قیمت‌ها واقعی شده است.
با توجه به ارزش افزوده بالای بخش زمین و مسکن و سود سرشاری که می‌تواند هر منفعت طلب بی‌وجدانی را برای بساز و بندازی وسوسه کند، تمام ظرفیت قانون را باید به کار گرفت تا جان شهروندان به خطر نیفتد. دستگاه قضا و پلیس مطمئن باشند که در این مورد هر چه قاطعانه‌تر عمل کنند پشتیبانی بیشتری از مردم خواهند دید و البته شرط آن این است که هیچ تمایز و تبعیض و مماشاتی هم به هیچ شکلی در میان نباشد.
دولت و مجلس قصد دارند مدت زمان خانه‌دار شدن هر ایرانی را تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۱۲ سال کاهش دهند؛ تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، گسترش افقی شهرهای کوچک، ساخت سالیانه ۳۰۰ هزار خانه برای دهک‌های حمایتی و نوسازی سالیانه ۱۰۰ هزار مسکن از جمله اهداف دولت و مجلس محسوب می‌شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین از تهران به فرودگاه‌های عراق، هشت میلیون تومان تعیین شده است.
معاون تعاون وزارت کار گفت: یک برش ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای استان‌ها در قالب نهضت ملی مسکن تعریف شده است که ۱۳۰۰ واحد آن آماده بهره‌برداری شده و باید وزارت نیرو انشعابات برق و آب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار این واحدها قرار دهد.
واقعا وقت آن رسیده هیئت وزیران و مجلس وقوه قضائیه ضمن تشکیل جلسه اضطراری و فوری باحضور متخصصان وکارشناسان و برجستگان این موضوع را با دقت و سرعت بررسی و چاره اندیشی کنند و از پایمال شدن خونهای بسیار بی‌گناهان ومسافران پیشگیری نمایند چراکه تکلیف حاکمیت است که امنیت و ایمنی همه جانبه و در همه جاده‌ها و شوارع وکوی و برزن برقرار کند و هیچ توجیهی پذیرفته نیست چراکه موضوعی بالاتر و ارزشمند از جان انسانها وجود ندارد.
در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان مطرح شد؛

خبر خوب رئیس اتاق تعاون ایران از بازارسازی تعاونی‌ها در صنعت ساختمان

رییس اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت:در حوزه کشورهای همسایه و خلیج فارس اقداماتی را در راستای بازارسازی و تجاری سازی محصولات صنعت ساختمانی تعاونی ها انجام داده ایم.
سرهنگ یدالله جهان‌تاب رییس پلیس راه مازندران گفت: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو فوق سنگین گزارش شده است.
رئیس پلیس راه استان مازندران از بازگشایی محور هراز از ساعت ۱۹ روز دوشنبه نهم مرداد ماه خبر داد.