راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بنگاه‌های مشاور املاک که از سوی مراجع مختلف به ایجاد آشفتگی در بازار مسکن و قیمت‌سازی متهم می‌شوند؛ قرار است بر اساس کارایی و رضایت مشتریان درجه‌بندی شوند. در گام بعدی، اصلاح فرمول حق کمیسیون این صنف هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ساخت مسکن ملی یا مشارکتی با متراژ ۲۵ متر توسط دولت در تهران را تکذیب کرد.
روزنامه شرق نوشت: آمارها می‌گویند در پنج سال گذشته میانگین قیمت مسکن و اجاره‌بها در ایران بیش از هزار درصد رشد داشته است. این نوسان‌های شدید در دیگر حوزه‌ها هم وجود دارد. این نوسان‌ها با نظم حقوقی و سپس
مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: آمادگی کامل برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز وجود دارد و همچنین شرایط برای حضور شرکت‌های هواپیمایی به همین منظور فراهم است.
براساس گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشور دولت سیزدهم تعدادی هواپیما وارد چرخه ناوگان هواپیمایی کرده است اما هنوز مسئله کمبود بلیت برطرف نشده است.
با اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور جاده چالوس به دلیل انجام عملیات کارگاهی از امروز تا روز سه‌شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ عصر بسته خواهد بود.
داده‌های رسمی و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در نیمه اول سال ۱۴۰۲، رکود اصلی‌ترین بازیگر حوزه مسکن بود.
امروز در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن مقرر شد برای ۵٠ هزار واحد محرومین، ۵٠ هزار واحد مسکونی مشارکتی و مسکن روستایی حریم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر زمین تامین شود.
رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران از ارائه پیشنهاد ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی به وزیر راه خبر داد و گفت:‌ نهضت ملی مسکن متری ۸ میلیون ۲۵۰ هزار تومان ساخته می‌شود.
مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: به علت انجام عملیات کارگاهی، محور چالوس از امروز به مدت یک ماه مسدود می‌شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برآورد کارشناسان این است که تا پایان سال نوسان افزایشی در بازار مسکن نخواهیم داشت، البته شاید آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی تحلیل می‌کنند نتوان قاطع نیز درخصوص ریزش قیمت‌ها در آینده سخن گفت.
وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی رفع مشکل ۴۰۰ نقطه را داریم، گفت: نگاهمان برای رفع نقاط حادثه‌خیز نگاه سیاسی نیست.