راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

از امروز تا اواسط هفته آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها و شهر‌های صنعتی به ویژه تهران، اراک، کرج و اصفهان به تدریج افزایش یابد.
سازمان هواپیمایی کشوری تا کنون برای هیچ شرکتی، پروانه بهره برداری ارائه خدمات تاکسی هوایی به شکل اخص صادر ننموده است.
وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری دولتی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی تکمیل راه‌آهن خواف-هرات خبر داد و گفت: ایستگاه راه آهن خواف- هرات در ۲۰ آذرماه با حضور روسای جمهوری ایران و افغانستان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از امروز (۱۹ آذر) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها دور از انتظار نیست.

معاون شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد:

راه‌اندازی تاکسی‌هوایی به‌زودی در فرودگاه امام خمینی(ره)

معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از راه‌اندازی پروژه تاکسی‌هوایی (ایرتاکسی) در این فرودگاه با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی و ظرفیت جابجایی ۵۹ مسافر خبر داد.
بر اساس لایحه بودجه سال آینده جریمه رانندگانی که عوارض مصوب در شبکه آزادراهی را پرداخت نکنند ۲۰ درصد مازاد بر نرخ مصوب بوده و هر ماه به جرایم آن‌ها درصد دیگری اضافه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از جلوگیری از سفر ۱۸۰۰ بیمار کرونایی و در نظر گرفتن تمهیداتی برای جلوگیری از سوار شدن مسافران بین‌راهی با تست مثبت کرونا به اتوبوس خبر داد.
وضعیت محور‌های مواصلاتی در ۱۲ آذر؛

کاهش ۰.۴ درصدی تردد در محور‌های برون شهری

اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۷۸ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۴ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.
اجرای مبحث ١٩ مقررات ملی ساختمان؛

ساخت ساختمان‌های کم‌مصرف در کشور کلید خورد

معاونت علمی ریاست جمهوری با گروه سرمایه‌گذاری مسکن تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن ساخت ساختمان‌های کم مصرف در استان تهران (شهر جدید اندیشه) آغاز شد.
وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.