پرداخت وام ۳۵۰ میلیونی برای متقاضیان مسکنِ ارزان

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن خبر داد وگفت: استانداران در شناسایی اراضی دولتی با وزارت راه همراهی کنند.
تصویر پرداخت وام ۳۵۰ میلیونی برای متقاضیان مسکنِ ارزان

به گزارش سایت خبری پرسون، رستم قاسمی با اعلام این‌که تعهد ما این است که 4 میلیون مسکن طی چهار سال در کشور احداث شود که برای اینکار برنامه‌ریزی‌ها انجام و زمین‌هایی نیز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: استانداران به عنوان مسئول شورای مسکن استان در شناسایی و معرفی اراضی دولتی وزارت راه را همراهی کنند. زمین‌های درون شهرها که متعلق به دولت است باید شناسایی و به اداره کل استان اعلام شود.

وی با بیان این‌که این اراضی با تغییر کاربری در اختیار دهک‌های یک تا 5 جمیعتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن قرار خواهد گرفت، افزود: هفته آینده سامانه ثبت نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به تجربیات مسکن مهر و مسکن ملی، در اجرای قانون جهش تولید مسکن، واحدهای مسکونی در مناطقی که متقاضی وجود دارد، احداث خواهد شد و بنابراین جهش تولید مسکن بر اساس متقاضی محوری طراحی شده است.

وزیر راه شهرسازی گفت: اراضی مناسب، ارایه تسهیلات 300 تا 350 میلیون تومانی و ارایه خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. در شهرهای کوچک بنیاد مسکن آماده سازی زمین را انجام می دهد و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد. راه دیگر احداث مسکن در قانون جهش تولید با همکاری تعاونی ها و انبوه سازان است که در این رابطه اقدام خواهد شد.

منبع: تسنیم

364247