راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

دولت ترکیه با جهش ویروس کرونا در جهان، قوانین جدیدی را برای سفر به این کشور تعیین کرد. شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه به ارائه گواهی منفی تست کرونا تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز ملزم شده‌اند.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: اساسا معاونت مسکن و ساختمان و وزارت راه و شهرسازی هیچ نظری -توجهی- به بخش خصوصی ندارند و به دنبال تامین نقدینگی برای بنگاه‌های تولیدی هم نبوده‌اند.
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات زاگرس جنوبی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد:

اتصال ۳ مرکز استان تا سال ۱۴۰۰ به شبکه ریلی

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اتصال مراکز استان‌های اردبیل، چهارمحال‌و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی با اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ امکان‌پذیر است.
علیرضا بدری خبر داد:

تولید سالانه ۲۴ تن عسل در فردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس عنوان کرد: سالانه از ۲ هزار و ۹۸۲ کلنی در این شهرستان ۲۴ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برخی مدیران فرودگاهی به دنبال ازسرگیری پروازهای این ایرلاین تقریبا ورشکسته هستند و این در حالی است که لوفت‌هانزا در همراهی با تحریم های آمریکا پروازهای خود به ایران را قطع کرد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد محور آزادراه تهران-شمال به علت بارش برف خبر داد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

متقاضیان مسکن ملی تا دو روز دیگر فرصت دارند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی که تاکنون اولین واریز را برای ساخت مسکن خود نداشتند تا دو روز دیگر فرصت دارند.
آزادراه تبریز - سهند امروز سه شنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی افتتاح شد به صورت رسمی به بهره برداری ‌رسید.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه اقدامات دولت در توسعه و عمران روستاها کم‌نظیر بوده است، گفت: تولید ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در روستاها و بی‌نیازی از واردات گندم نتیجه سیاست‌های حمایتی دولت از جامعه روستایی و عشایر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرصت متقاضیان مسکن ملی برای تکمیل و پرداخت آورده نقدی تا ساعت ۲۴ جمعه ۵ دی تمدید شد.