راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه با تأکید بر ضرورت حضور منسجم و متحد ملت ایران در انتخابات،گفت: مردم‌سالاری دینی از نعمت‌های بزرگ الهی است که با مشارکت فعال در انتخابات محقق می‌شود.
مشاوران املاک در دو منطقه چهار و پنج که به عنوان دو منطقه مصرفی شهر تهران شناخته می‌شوند، درباره آخرین تحولات معاملاتی بازار ملک در این محدوده از شهر تهران عنوان می‌کنند: در حال حاضر برخلاف برخی مناطق نیمه جنوبی شهر تهران که بازار معاملات تا حدودی گرم شده، در این مناطق همچنان سایه رکود بر معاملات خرید و فروش آپارتمان سنگینی می‌کند.
ساخت و ساز انبوه مسکن در سوریه، هدفی است که از حدود دو سال قبل دنبال می‌شود و می‌تواند امتیازی برای سازندگان ایرانی باشد؛ اواخر سال ۱۳۹۷ تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن بین طرفین امضا شد که بعدا به ۳۰ هزار واحد کاهش پیدا کرد؛ روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به دمشق سفر کرده و معاون مسکن و ساختمان نیز او را همراهی می‌کند.

طبق شنیده‌ها، وام بانکی طرح اقدام ملی مسکن از 150 میلیون تومان به 250 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وام ودیعه مسکن که ثبت نام آن آغاز شده، در ۳ نرخ ۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومانی برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها پرداخت می شود که رقم اقساط هر مدل با توجه به نرخ سود و مدت بازپرداخت، متفاوت است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرحی را به دولت پیشنهاد داد که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.
تحقیقات میدانی نشان می‌دهد این رکود شدید در بازار معاملات املاک اداری که به خصوص در یک‌سال گذشته و با ادامه روند شیوع ویروس کرونا شدت یافته است، هم‌اکنون عمیق‌تر از رکود حاکم در بازار معاملات خرید وفروش واحدهای مسکونی است.

معاون مسکن و ساختمان از ایجاد ظرفیت‌های جدید ساخت‌وساز مسکن در بیش از ۲۰۰ شهر کشور در دور پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی، خبر داد.

کارشناس مسکن با تأکید بر اینکه اقشارمتوسط اطمینان داشته باشند که از مالیات خانه‌های خالی معاف خواهند بود، گفت: با راه‌اندازی سامانه املاک، کلاهبرداری و پولشویی در حوزه مسکن کاهش می‌یابد.

دو پیام نامرئی در نبض کاهشی معاملات زمین‌های پایتخت وجود دارد. آیا قفل ذهنی مقابل جریان تخلیه حباب املاک باز می‌شود؟
در گزارش پیش رو به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که طی یک ماه اخیر در محله نارمک تهران به فروش رفته است خواهیم پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام ودیعه مسکن در تهران از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان خبر داد؛ در دیگر کلانشهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

دو سال «بازی با مالیات اشتباهی» در بازار مسکن، سرانجام شکست سیاست پوچ علیه سفته‌بازی را به سیاستگذار اثبات کرد. بعداز «هشدارهای مکرر» از سوی کارشناسان درباره تبعات «مالیات انحرافی به جای مالیات اصلی» اکنون مشخص شده «مالیات بر خانه‌خالی» به بن‌بست رسیده است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: عوارض هلال احمر فقط در سال ۹۲ در بودجه آمد، اما دیگر تکرار نشد. اما هلال احمر مدعی است که طبق قانون بودجه سال ۹۲ باید یک درصد از قیمت بلیت به آنها داده شود و کماکان دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که طرح‌هایی در خصوص ساخت مسکن ارائه می‌دهند؛ بدانند با تصویب طرح جهش تولید مسکن توسط شورای نگهبان و تبدیل به قانون، مکلف به اجرای آن حتی در صورت شعار دادن و نداشتن اعتقاد عملی در این زمینه هستند.