معرفی سخنگوی مسکن؛ بزودی

وزیر راه و شهرسازی گفت: با هدف اعلام آخرین وضعیت ساخت‌وساز طرح نهضت ملی مسکن، سخنگوی مسکن به‌زودی انتخاب و معرفی می‌شود.
تصویر معرفی سخنگوی مسکن؛ بزودی

به گزارش سایت خبری پرسون، «رستم قاسمی» روز شنبه در گفت‌وگویی، اظهار کرد: به‌زودی سخنگوی وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن معرفی می‌شود که آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را به اطلاع مردم خواهند رساند.

وی درباره آخرین وضعیت ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن، گفت: اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل ساخت اعم از خاکبرداری تا اجرای فونداسیون قرار دارد و آمار به‌زودی و به‌صورت مرتب از سوی سخنگوی مسکن به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، معاونت مسکن وزارت راه اعلام کرده است که هزینه هر مترمربع از واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است که واحدهای اولیه در ماه‌های آینده با همین مبلغ تحویل می‌شود.

ایرنا پیش‌تر در گزارشی با عنوان «واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با حداقل قیمت ساخته می‌شود»، توضیح داد که با هدف حفظ منافع مردم و ساخت مسکن با حداقل هزینه، قیمت ساخت نهضت ملی مسکن در هر مترمربع را معادل ۴.۵ میلیون تومان قرار داده است که در سال ۱۴۰۱ تعدیل‌های فصلی نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن وزارت راه ساخت واحدهای مسکونی ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد و کسانی که پالایش می‌شوند به پروژه‌های در حال احداث معرفی خواهند شد.

در شش ماه گذشته عملیات اجرایی ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که از این تعداد واحد ۵۳۶ هزار واحد شهری، ۱۵۸ هزار واحد روستایی و ۱۴۷ هزار واحد نیز توسط مردم با دریافت تسهیلات در حال ساخت است.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن نیز تا پایان تابستان امسال به ۲ میلیون واحد می‌رسد.

398174