راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مقایسه تغییرات قیمت مسکن در پایتخت با نرخ تورم عمومی نشان می‌دهد قیمت واقعی مسکن در شروع تابستان کاهش یافته است، به این معنا که تورم مسکن از تورم عمومی عقب افتاده است
معاون گمرک ایران گفت: با دستور وزارت جهاد کشاورزی محموله سه هزار تنی موز که احتمال فسادپذیری بالایی داشت، در آستانه ترخیص فوری قرار گرفت.

روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 43.7 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه 1400 به ترتیب، 91.7 و‌ 69.7 و 56.6 درصد بوده است.
حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عزیزالله مهدیان را به عنوان سرپرست این بنیاد منصوب کرد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این وزارت‌خانه با امضای تفاهم نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروژه 10 هزاری واحدی ساخت مسکن برای هنرمندان و خبرنگاران را آغاز می‌کند.

دولتی که نتواند دستورالعمل‌های خود را عملیاتی کند و در مقابل دلال و واسطه کم می‌آورد دیگر حرفی برای گفتن ندارد، بخشنامه‌های دستوری دولت در کدام حوزه عملیاتی می‌شود؟! مگر دولت مقرر نکرد که بازار مسکن تورمی بیش از 25 تا 35 درصد را تجربه نکند؟! ولی کدامیک از دستورالعمل‌های دولتی محقق گردید؟!.
رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه لیستی از اقدامات وجود دارد که دوست داشتیم در این دولت انجام بشود امّا نشد، گفت: یکی از کارهایی که می‌خواستم انجام بشود و نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه‌های کشور در دولت یازدهم دو هزار و 100 کیلومتر بود که اکنون با اضافه شدن هزار کیلومتر به طول آزادراه‌ها، کشور دارای 3 هزار و 100 کیلومتر آزادراه است.
با موافقت نمایندگان بررسی میشود؛

طرح تشکیل دو وزارتخانه حمل و نقل و ساختمان در مجلس

بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» در دستور کار بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.