هشدار جدی رستم قاسمی به مالکان متخلف

وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهادات وزارت راه در رابطه با بازار اجاره مسکن در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد و گفت: اگر صاحبخانه‌ها اطلاعات معاملات و اجاره املاک خود را ثبت نکنند دچار مشکل می‌شوند.
تصویر هشدار جدی رستم قاسمی به مالکان متخلف

به گزارش سایت خبری پرسون، رستم قاسمی امروز اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امروز در حوزه اجاره مسکن در کشور وجود دارد مصوباتی در خصوص کنترل اجاره‌بها توسط سران قوا به تصویب رسیده است که بر اساس آن اجاره‌ واحدهای مسکونی در صورت داشتن شرایطی به شکل خودکار تمدید می‌شود. شرایط خاصی نیز وجود دارد که چنانچه مستاجران آنرا رعایت نکنند قرارداد تمدید نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره به شکل مشترک بین وزارت راه و شهرداری تهران تشکیل شده است که وظیفه این ستاد اجرایی کردن مصوبات سران سه قوه برای ساماندهی بازار مسکن است. در این ستاد همچنین افرادی که بخواهند اجاره‌های جدیدی داشته باشند نیز ساماندهی انجام می‌شود.

وی گفت: دیروز با نماینده دادستان و تعزیرات و شهرداری تهران جلساتی برگزار شد. هم‌اکنون شهرداری تهران تمامی امکانات و ظرفیت های خود را در شهرداری بسیج کرده است تا شرایط زندگی مردم در حوزه مسکن متعادل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امروز در جلسه هیئت دولت پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی درخصوص ساماندهی بازار مسکن بررسی می‌شود، گفت:‌ امیدواریم این پیشنهادها تصویب شود تا بتوانیم با اجرای آن مصوبات و اجرای مصوبه سران قوا با سازوکاری که ایجاد می‌شود بتوانیم کنترل بازار مسکن را داشته باشیم.

قاسمی با تاکید بر این‌که از این پس تمامی معاملات مسکن باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شود، اضافه کرد:‌ تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان این امکان را به وزارت راه و شهرسازی می‌دهد تا مشخص شود املاک مسکونی متعلق به چه کسی است، چه شرایطی دارد و با چه قیمتی می‌تواند اجاره یا خرید و فروش شود. در عین حال ثبت نشدن اطلاعات خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و اسکان مشکلاتی را نیز برای صاحبخانه‌ها ایجاد خواهد کرد که امیدواریم دراین خصوص مردم نهایت همکاری را با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

402447