راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در جلسه بعدی شورای عالی هواپیمایی؛

نرخ بلیت پرواز تعیین تکلیف می شود

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از تصمیم گیری در خصوص نرخ بلیت هواپیما در جلسه بعدی شورای عالی هواپیمایی کشوری خبر داد.
معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از آغاز اعطای تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد و افزود: اجاره نامه‎‌هایی که از اول مهر ۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ منعقد شده، مشمول این وام می‌شوند.
مادامی که زیرساخت‌های مختلف مثل برق، آب، گاز، اینترنت، راه، حمل‌ونقل تامین نشده، نه دولت و نه بخش خصوصی نمی‌توانند تولید کالا و خدمات داشته باشند. وظیفه اولیه دولت تامین کالای عمومی است که یکی از مصادیق آن زیرساخت های شهری است.

طبق گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مستاجرانی که نیمه دوم سال مهلت قراردادشان است، امکان ثبت نام در سامانه را دارند.

یکی از مهم‌ترین وجوه فعالیت راه‌آهن حمل و نقل انبوه بار و مسافر است. اما در چند دهه اخیر متاسفانه سهم راه‌آهن در این حوزه، به‌شدت کاهش پیدا کرده است.
یک کارشناس حقوقی حمل و نقل هوایی گفت: صدور مجوز‌ها برای تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌های هواپیمایی جدید، برخلاف مصالح عمومی بوده و این اقدام بر اساس رانت، ویژه‌خواری و واسطه‌گری برخی از مدیران ذی‌نفوذ در صنعت هوانوردی است.
از ابتدای سال 96 که دوره پیش‌رونق در بازار معاملات مسکن شهر تهران آغاز شد تا تیرماه 98 همواره سرعت رشد قیمت مسکن در شمال تهران بیشتر از مناطق جنوب پایتخت بود. اما از تیر ماه 98 که تورم ماهانه مسکن دچار سکته شد و از 6 درصد خرداد به یک درصد رسید و سپس در مرداد و شهریور منفی شد، عصر دوم جهش قیمت مسکن آغاز شد.