راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

موضوع اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و خالی با توجه به الزامات و شرایطی که برای دریافت آن مورد نیاز است، نه‌ تنها هزینه‌های بالایی را به دولت تحمیل می‌کند بلکه حجم ارزش این مالیات به‌گونه‌ای است که اساسا نمی‌تواند سهم قابل‌ملاحظه‌ای را در بودجه به خود اختصاص دهد.
رفتار معامله‌گران بازار مسکن پاییزی متفاوت از دو فصل اول سال شده است. داده‌های مهرماه فایل‌های فروش آپارتمان نشان می‌دهد دو گروه در بازار مسکن تهران دست‌ نگه داشته‌اند و مشغول «دیده‌بانی» شرایط بیرونی هستند. ماه گذشته «تورم پنهان» مسکن در تهران تقریبا صفر شد؛ درحالی‌که شهریور، ۵/ ۲درصد بود. بازار ملک خبرهای مثبت و خنثی درباره مذاکرات را تعقیب می‌کند.
اگرچه تعداد فایل‌های فروش در بازار مسکن شرق تهران به مراتب از جست‌وجوگران ملک بیشتر است و این طور به نظر می‌رسد که انتخاب‌های متعددی پیش روی متقاضیان خرید آپارتمان در این محدوده قرار دارد، اما بررسی فایل‌های موجود نزد واسطه‌ها حاکی از وجود نقاط ضعف در بسیاری از فایل‌های موجود است که سبب شده مالکان آنها برای مدت طولانی در صف انتظار فروش باقی بمانند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

مُسکن‌های بازار مسکن در طول ۲ سال گذشته از جمله تعیین سقف افزایش اجاره‌بها و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، نتوانسته است زمینه سامان‌دهی بازار اجاره را مهیا کند اما مالیات‌های تنظیمی و ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، زمینه سامان‌دهی شرایط مستاجران را فراهم می‌کند.
اطلاعات منتشر از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد پروازهای فرودگاه‌های ملکی این شرکت در ۵ ماهه امسال نسبت به سال ۹۹، رشدی ۴۴ درصدی داشته است.

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفت: بعد از ثبت نام در سایت و تائید شدن افراد، باید در بانک حساب باز کنند و بعد مبلغ در اختیار سازنده قرار می گیرد.
در حالی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور تا پایان مهر تمدید شده بود، معاون وزیر راه از احتمال تمدید خوداظهاری در این سامانه تا آخر سال خبر داد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد آزادراه تهران-شمال تا ساعت ۲۴ روز ۳ آبان، گفت: دوربین‌‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه همچنین آزادراه قزوین-رشت نشان می‌دهد.

کلنگی که همزمان با ثبت نام زده شد!؛

متولی مسکن از قانون جهش تولید جلو زد

دو برداشت متفاوت از قانون جهش تولید مسکن و عملکرد متولی مسکن در کلنگ‌زنی فاز اول اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در یکی از استان‌های کشور، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا متولی مسکن از قانون جهش تولید جلو زده است؟
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: آسمان تهران فردا (۱آبان) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به محض اعلام ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به قره باغ، جمهوری آذربایجان دو کامیون‌دار بازداشت شده ایرانی را آزاد کرد و صبح امروز به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو تحویل داد.
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخشنامه ای به شرکت های حمل و نقلی، ممنوعیت ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه قره باغ و لاچین جمهوری آذربایجان را ابلاغ کرد.

ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن از ساعت 12 ظهر امروز در سامانه saman.mrud.ir آغاز می‌شود و متقاضیان تا یک‌ماه فرصت دارند، درخواست خود را ثبت کنند.