راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تنوع فایل رهن کامل در بازار اجاره آپارتمان‌های کوچک‌متراژ و متوسط‌متراژ (تا ۱۰۰ مترمربع)، اگر چه این روزها در بازار قابل قبول است اما رهن پیشنهادی از سوی بخش عمده‌ای از مالکان از توان مالی گروهی از مستاجرها خارج است.
مدیرکل راهداری استان تهران بیان کرد: بالاترین تردد با 220 هزار در روز متعلق به آزادراه تهران-کرج است. در تهران-ساوه با 140 هزار، تهران-مشهد با 140 هزار و تهران-قم روزانه 110 هزار وسیله نقلیه تردد دارند.
پرسون از ساخت و ساز بی رویه واحدهای تجاری گزارش می دهد؛

خواب هزاران میلیارد در ساخت مال ها/ بازارهای بی رمق

ده ها هزاران میلیارد تومان از سوی سرمایه داران برای ساخت انبوهی از مال های بلند مرتبه در غرب تهران هزینه شده است که بخشی از آن ها نیمه کاره رها شده اند و بخش دیگر این مال ها با حرکت عمرانی به کندی پیش می رود؛ البته تعدادی از این مال ها مورد بهره برداری قرار گرفته اند، که به دلیل نبود مشتری واحد تجاری آن ها خالی از کسب و کار است.
جزئیات اولین جلسه شورای عالی مسکن؛

خبرهای خوش از ساخت مسکن ارزان‌قیمت برای مردم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات اولین جلسه شورای عالی مسکن‌،‌گفت: ملاک قانون جهش تولید ساخت مسکن با ارزان‌ترین قیمت برای مردم است.
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طوفان شاهین تا زمانی که در دریای عمان بود روز به روز قوی‌تر شد اما زمانی که وارد خاک عمان شد قدرت خود را از دست داد و از بین رفت.
گروه تازه‌ای از موجران در بازار اجاره مسکن تهران رصد شد. با افزایش تقاضای فروش خودروی خارجی، حجم موجران در بازار اجاره مسکن پایتخت، افزایش پیدا کرد. موجران جدید اغلب آپارتمان‌ها را به شکل رهن‌کامل اجاره می‌دهند. این پدیده اثر مصوبه‌ مجلس برای آزادسازی واردات خودرو را نشان می‌دهد.
جدیدترین قیمت اوراق مسکن حاکی از آن است که متاهل های تهرانی برای اخذ وام ۴۸۰ میلیون تومانی باید بیش از ۷۱ میلیون تومان پرداخت کنند، درحالی که این مبلغ در حدود دو هفته قبل حدود ۵۸ میلیون تومان بود.