بی‌احترامی رئیس قطار ۳۶۹ به مسافران گرفتار در سرمای شدید

یکی از مسافران قطار ۳۶۹ مشهد-تهران روایت جدیدی از گرفتاری ۱۰ ساعته در ایستگاه "سلام" و بی‌احترامی رئیس این قطار به مسافران را بازگو کرد.
تصویر بی‌احترامی رئیس قطار ۳۶۹ به مسافران گرفتار در سرمای شدید

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی 24 ساعت از گرفتار شدن قطارهای مسافری در مسیر مشهد-تهران و مصائب آن برای مسافران می‌گذرد که ابعاد جدیدی از وضعیت بغرنج این مسافران نمایان می‌شود. یکی از مسافران قطار 369 مشهد-تهران در این‌باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بر اساس ساعت درج شده در بلیت، قرار بود ما ساعت 22:25 دقیقه پنجشنبه شب از مشهد به سمت تهران حرکت کنیم و ساعت 9:20 دقیقه صبح به ایستگاه راه‌آهن پایتخت برسیم.

وی ادامه داد:‌ 2 ساعت قبل از حرکت به مسافران اعلام شد که قطار با تاخیر 2 ساعته به سمت تهران حرکت می‌کند. زمانیکه به ایستگاه راه‌آهن مشهد آمدیم، محوطه ایستگاه خیلی شلوغ بود و چندین قطار با تاخیر مواجه شده بودند. با این فرض که مشکل حرکت قطار رفع شده سوار قطار شدیم، اما نیم ساعت بعد از حرکت قطار در ایستگاه "سلام" (میامی) شد و این توقف حدود 9 ساعت ادامه داشت.

وی با بیان این‌که داخل قطار بسیار سرد بود،‌ افزود:‌ به دلیل سرمای شدید به مهماندار گفتیم که چرا واگن‌ها گرم نمی‌شود، در پاسخ گفت گرم می‌شود سیستم گرمایش قطار که بخاری خانگی نیست سریع گرم شود. حدود 4 ساعت از این مکالمه گذشت اما سرما شدیدتر شد و خبری از کار کردن سیستم گرمایشی نبود.

وی با اشاره به این‌که قطعاً راه آهن و شرکت‌های ریلی با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوا اطلاع داشتند، اضافه کرد: در این شرایط باید اقدامات حداقلی را انجام می‌دادند که ابتدایی‌ترین آنها همراه آوردن پتو اضافه برای مسافران بود.

وی یادآور شد: پس از حدود 9 ساعت توقف در سرمای شدید، قطار مجدداً حرکت کرد تا به ایستگاه فریمان رسیدیم. در این ایستگاه نیز قطار حدود 1.5 ساعت توقف کرد و رئیس قطار با یکی از مسافران متعرض به برودت هوا مشاجره کرد.

وی با اشاره به این‌که بعد از 14.5 ساعت تاخیر سرانجام ساعت 23:50 دقیقه شب گذشته به تهران رسیدیم از برخورد رئیس قطار با مسافران گلایه کرد و گفت: با توجه به این‌که مسافران خردسال در قطار بودند، یکی از بانوان از رئیس قطار درخواست کرد که به آنها ناهار بدهد که رئیس قطار با ادبیات زننده پاسخ داد: برای شکم چه کار می‌کنید...!

وی بیان کرد: انتظار داشتیم بابت تاخیر حدود 15 ساعته و سرمای شدید داخل واگن‌ها، رئیس قطار 369 از مسافران عذرخواهی کند. اما متاسفانه این انتظار برآورده نشد. موضوع را به راه‌آهن هم اطلاع دادم که آنها هم گرفتار شدن مسافران را توجیه کردند و گفتند این قبیل مسائل پیش می‌آید.

منبع: تسنیم

456945