کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با اعلام این خبر گفت: قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت آن قدر گران شده که مردم تخم‌ مرغ را جایگزین گوشت کردند!
رئیس انجمن وارد کنندگان برنج به هم ریختگی بازار برنج را میراث دولت قبل می‌داند و با ارسال نامه‌ای به مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت پیشنهادات خود در راستای تنظیم بازار را ارائه کرده است.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۴۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز  است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به مدیران کل غله و خدمات بازرگانی ٣١ استان رسماً قیمت 1400 تومانی سبوس را ابلاغ کرد.
دبیر کل انجمن پسته ایران گفت: در شهرستان رفسنجان به عنوان قطب تولید پسته کشور، مرداد ماه 108 ساعت و در تیر ماه تقریبا 170 ساعت دما بالای 40 درجه بود که باعث شد بسیاری از محصولات دچار پوکی و سقط جنین شود.
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران گفت: مصرف سوسیس و کالباس به دلیل افزایش اجرت خرید مصرف کننده تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: حدود ۲۰۰ هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر رسوب شده و متاسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی برای آزادسازی آن تخصیص داده نشده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به این که مواد اولیه این صنعت همچنان در گمرکات مانده و رو به فساد است، گفت: عامل ایجاد این وضعیت دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در دهه اول هر ماه به خصوص روزهای اول تا ششم قدرت خرید مردم برای گوشت قرمز بیشتر از دیگر روزها است.