هیچ کانونی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش نشده است

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: تا امروز هیچ کانونی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است.
تصویر هیچ کانونی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد آقامیری ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور نداشته و کانونی در این خصوص گزارش نشده است.

وی با اشاره به آمادگی ادارات کل دامپزشکی در سراسر کشور برای مقابله با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تصریح کرد: با توجه به درگیر شدن کشورهای همسایه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به همه ادارات کل دامپزشکی در همه استان‌های کشور ابلاغ‌ شده است تا برای مقابله سریع با شیوع این بیماری، مراقبت‌های لازم را مد نظر قرار دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اقدامات عملی این سازمان برای موضوع احیای جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی بیان کرد: اقدامات سازمان دامپزشکی در این راستا از سال گذشته آغازشده است.

آقامیری اضافه کرد: سازمان دامپزشکی در کشور در این زمینه، ابتدا با اجرای طرح ویژه "جهاد دامپزشکی" در استان‌های مختلف کشور کار را آغاز کرده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به عملکرد و خدمات ارائه‌شده در قالب اجرای طرح رزمایش جهاد دامپزشکی در سراسر کشور عنوان کرد: با انجام‌ رزمایش دامپزشکی در استان‌های مختلف کشور، سطح واکسیناسیون دام‌ها در کشور به میزان 38.5 درصد افزایش‌یافته است.‌

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در قالب این رزمایش، سازمان دامپزشکی کشور، عملیات پاک‌سازی و پیشگیری از 6 بیماری دامی را آغاز کرده که 3 بیماری از این بیماری‌ها، بیماری‌های مشترک ‌میان انسان و دام است.‌

آقا میری با اشاره به رویکرد سازمان دامپزشکی کشور به عشایر و با بیان اینکه عشایر تولید 25 درصد از دام کشور را بر عهده دارند تصریح کرد: تمامی خدمات حوزه دامپزشکی به‌صورت رایگان به عشایر ارائه می‌شود.‌

در این دیدار که در دفتر استاندار سمنان برگزار شد؛ سردار ضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حبیب اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سید محمد آقا میری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور را همراهی کردند.

منبع: تسنیم

442160