کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

پرسون از تاثیر گرانی اقلام خوراکی بر زندگی کارگری می گوید؛

طعم گوشت؛ خاطره ای به یادماندنی!

دولت سیزدهم با گرفتن رای موافق برای اکثر وزرای کابینه اش، شروع به کار کرده است. در این اثنا مردم منتظرند که آیا از قیمت محصولات مورد نیاز و ضروری شان از جمله قیمت گوشت قرمز، کم می شود؟ گوشت قرمز از آن دست کالاهایی است که فقدانش در درازمدت آسیب های جدی برای خانواده ها ایجاد می کند مخصوصا در این اوضاع اقتصادی فعلی ایران، که همه چیز گران و گرانتر می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: زمانی که برق مرغداری‌ها قطع می‌شود؛ گاز داخل سالن‌ها افزایش یافته و باعث خفگی مرغ‌ها می‌شود. تعداد زیادی از واحدها موتور برق و ژنراتور ندارند و در چنین شرایطی پس از یکی دو ساعت قطعی برق، زنده ماندن مرغ در سالن‌های نگهداری، شدنی نیست.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با صدور مجوز مصرف اضطراری از سوی وزارت بهداشت، موسسه رازی آمادگی واکسیناسیون عمومی با واکسن رازی کووپارس را دارد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس ظرفیت‌های اقلیمی با کشت قراردادی تلاش خواهیم کرد وابستگی به واردات نهاده‌های دامی را کاهش دهیم و تا ۵۰ درصد این نهاده‌ها را در داخل کشور تولید کنیم.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت از رفع ممنوعیت صادرات روغن کنجد خبر داد.
‌رئیس دولت سیزدهم، با معرفی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به‌ عنوان وزیر جهاد کشاورزی، هم از اعتبار نهاد مجلس (به‌ویژه با عنایت به ترکیب موجود اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست) و هم از امید به دگرگونی‌های ساختاری و راهبردی در دستگاه متولی بخش کشاورزی کاست.
رسیده میوه سپستان به صورت خام مصرف و از هسته و برگ خشک شده آن داروی گیاهی تهیه و برای درمان بیماری نظیر گلودرد، سردرد، سرفه و میکروب زدایی از بدن و سوزش مجاری ادرار استفاده می‌شود.