کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز اخیرا اعلام کرده است که قیمت هر شانه تخم مرغ که در هفته گذشته با ۱۲۰۰ تومان کاهش از ۴۳ هزار تومان به ۴۱۸۰۰ تومان رسیده بود به تازگی نیز با ۲۸۰۰ تومان کاهش دیگر، از ۴۱۸۰۰ تومان به ۳۹ هزار تومان رسیده است.
سیب زمینی یکی از محصولات غذایی بسیار مهم نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می آید؛ این محصول غذایی خواص و انرژی بالایی دارد و در بیشتر غذای مردم جهان مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که جزو مهم ترین کالاها به شمار می رود که در سبد غذایی خانوار قرار دارد.
دبیرانجمن واردکنندگان برنج از آغاز ثبت سفارش برنج از ابتدای هفته خبر داد.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه خودکفایی به معنای تولید پایدار است، گفت: تنها ابزار دولت ها برای تحقق خودکفایی افزایش سرسام آور قیمت هاست که نتیجه ای جز شکست ندارد.

پیرو برنامه 10 ساله وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به خودکفایی در تولید پنبه، در سال 1399 خوداتکایی به 68 درصد رسید و حالا با توجه به نیاز سالانه به 250 هزار تن پنبه و علی رغم عدم ارائه آمار رسمی تولید در سال 1400، روند تولید این محصول مهم از دو سال گذشته صعودی شده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران از توافق دولت و دامداران برای عرضه مستقیم گوشت به بازار خبر داد.
مدیرکل بازرسی جهاد کشاورزی با بیان این که احتکار و دلال بازی دلیل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی بوده است گفت: با اجرای طرح تشدید مبارزه با احتکار برنج در سراسر کشور قیمت برنج را ظرف یک هفته به نرخ مصوب بازمی گردانیم.
رئیس اتحادیه بارفروشان نوسانات قیمت گوجه فرنگی در بازار را ناشی از صادرات و رو به پایان بودن فصل کشت در میناب است و با آمدن بار جیرفت از ابتدای ماه آینده قیمت این محصول تعدیل می‌شود.

افشاگری درباره رانت محمود حجتی به یک شرکت برای واردات یک میلیون تن دانه، افزایش بی رویه قیمت گوجه فرنگی از جمله مهم ترین اخبار کشاورزی در هفته جاری بود.
روز گذشته رئیس جهاد کشاورزی، دستورالعمل نظارت برتولید و ارتقای سلامت محصولات گیاهی را ابلاغ کرد. اقدامی که برای دستیابی به امنیت کامل غذایی در کشور نه تنها یک نیاز بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود.