کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

عرضه روغن‌های تولید داخل در سایت ‌های خرید و فروش اینترنتی از امروز نیز کاهش یافته است و برخی از این سایت‌ها اعلام عدم موجودی کرده‌اند.
قیمت برنج صادراتی تایلند در این هفته به دلیل افزایش تقاضا از سوی بازارهای خاورمیانه از جمله ایران و عراق افزایش یافت، در حالی که نرخ برنج های هند و ویتنامی بدون تغییر باقی ماندند.
در ذهن بسیار از افراد این سوال ایجاد شده که آیا علت رشد سریع طیور گوشتی استفاده از هورمون است؟ موضوعی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است تزریق هورمون به مرغ نه منطقی است و نه اقتصادی.

قیمت گوشت قرمز از اسفند سال گذشته روند افزایشی به خود گرفت و با وجود گذشت دو ماه ازاین اتفاق، هنوز قیمت‌ها کاهشی نشده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه قرا رنیست قیمت نان افزایش یابد و همین قیمت های فعلی ادامه دارد.
طی روزهای اخیر به صورت رسمی نرخ جدید آرد صنف و صنعت براساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی و تأیید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شد. بر این اساس نرخ آرد ۱۸ درصد سبوس‌گیری شده به ازای هر کیلو ۱۵ هزار و 700 تومان، آرد ۲۱ درصد سبوس‌گیری شده ۱۶ هزار تومان و آرد ۲۷ درصد سبوس‌گیری شده ۱۶ هزار و 900 تومان تعیین شد.
از زردآلوی280 هزار تومانی تا سیب فرانسوی 170 هزار تومانی؛

نوبرانه های لاکچری بازار میوه

«زردآلو کیلویی 280 هزار تومان، سیب فرانسوی کیلویی 170 هزار تومان، گوجه سبز کیلویی 190 هزار تومان و توت فرنگی کیلویی 160 هزار تومان است.»
رئیس انجمن آردسازان گفت: وزیر جهاد باید متصدیان مربوطه را بازخواست کند و این افراد باید پاسخگو باشند.