کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

فعال شدن دیپلماسی اقتصادی که موجـــب تامین منافع ملی شود و برای کشور ایجاد ثبات اقتصادی کند مورد تایید هر ایرانی دلسوزی است و بدیهی است بهترین و کم هزینه‌ترین منافع از طریق ارتباط با همسایگان حاصل می‌شود و دولت ایران باید ظرفیت‌های منطقه را شناســایی کند و ضمن تحکیم و توسعه روابط، میزان داد و ستد با همسایگان را افزایش دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

سرنخ افزایش قیمت برنج در پایتخت نیست

یک عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار برنج دست دلال‌ها است، محتکران نبض بازار را در دست گرفته‌اند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم درجه یک گوساله برای مصرف کننده باید ۱۴۹ هزار تومان باشد، ولی مافیای گوشت برای واردات زمینه چینی می کنند.
طبق اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی؛ بر اساس مصوبات روز چهارشنبه مورخ ۲۰ بهمن ماه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی مقرر شد در ادامه تامین نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه، نهاده دامی بهمن و اسفند ماه یکجا تا پایان ماه بهمن تامین و تخصیص داده شود.
خبرهای غیررسمی، حاکی از اتخاذ تصمیماتی چون ممنوعیت و توقف روند صادرات دام زنده، تامین گسترده نهاده های دامی، عرضه گسترده گوشت گوساله و گوسفند بصورت هوشمند اینترنتی، میادین و شبکه فروشگاهی است.
پیشکسوت صنعت هواشناسی کشور از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این که مراقب محصولات خود باشند، اسفند ماه را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.
رییس اتحادیه بنکداران اعتقاد دارد فقط در شرایطی طرح توزیع هوشمند اثرگذار است که ادامه دار باشد؛ وگرنه در مدت محدود تاثیری برگران‌فروشی برنج در بازار ندارد.
آنچه درباره کمبود ذخایر روغن می گفتند، ریشه در اجرای برخی سیاست‌هایی داشت که قرار بود اجرایی شود، اما وزیر جهاد کشاورزی می گوید که ذخایر کافی است.