کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی:

قیمت مرغ در ماه رمضان تغییر نمی کند

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۸ هزار تا ۸ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد.
عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حداکثر قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور 31 هزار تومان است و این محصول در برخی از استان‌های کشور به قیمت کمتری نیز فروخته می‌شود.
بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج طارم ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، فجر ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، شیرودی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و نیم دانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.
رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: در سال‌های گذشته تجربه تولید گندم حدود 15 میلیون تن را هم داشتیم اما شرایط جوی به سمتی رفته است که ما در سال جاری نیز جزو واردکنندگان گندم باشیم.
حبیب اسدالله نژاد:

نظارتی بر بازار نیست

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن اعلام دلایل گرانی گوشت مرغ در تهران گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این مساله است و با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی قرار داریم.
گوجه سبز ایرانی، از هفته دوم فروردین در بازار عرضه خواهد شد و از آنجایی‌که 50 درصد این محصول را سرما زد؛ محتمل است که گوجه سبز نوبرانه کیلویی 300 هزار تومان در بازار عرضه شود.
بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی ۲۵ هزار تا ۲۷ هزار تومان، پاکستانی ۲۷ هزار تا ۲۹ هزار تومان و تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
از نوسانات بازار کالاهای اساسی تا صادرات محصولات کشاورزی و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بخش، از جمله مهم ترین اخبار حوزه کشاورزی در سال جاری بود.
مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت‌ مرغ گرم به کیلویی ۳۶ هزارتومان است.