صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت صنعت با اشاره به اینکه قرعه‌کشی‌های نوبت‌دهی خودروهای داخلی تا پایان فروردین ماه یا نهایتا هفته ابتدایی اردیبهشت ماه، انجام خواهد شد عنوان کرد: پس از مشخص شدن نوبت‌ها، سامانه بازگشایی و افراد در همان زمان امکان ویرایش اطلاعات یا حتی تغییر نوع خودرو فراهم خواهد بود.
بالاخره بعد از 5 روز مجادله لفظی میان شورای رقابت و وزارت صمت، این خودروسازان بودند که قیمت جدید محصولات خود را اعلام کردند.
در حالی که همچنان، بانک‌ها ۵۰۰ میلیون تومان مسدود شده‌ تعداد بسیاری از متقاضیان "انصرافی" خودروهای وارداتی را آزاد و پرداخت نمی‌کنند، قائم مقام وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به رییس کل بانک مرکزی خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی انصراف‌دهندگان خودروهای وارداتی شد.
بر اساس جدول ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، زمانبندی اجرای استاندارهای ۸۵گانه به تفکیک گروه‌های خودرویی اعلام شده که طبق آن، استانداردهای جدید برای گروه خودروهای سواری (گروه خودرویی M۱) تعریف شده و نهایت زمان اجرایی شدن آن‌ها تیر ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است؛ بنابراین ضروری است که خودروها تا پایان تیر ماه، بتوانند تمام موارد استانداردهای ۸۵گانه را پاس کنند.
­سخنگوی وزارت صمت گفت: هزار و ۱۰۸ خودرو در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده و تا پایان هفته برای تمام متقاضیان دعوتنامه ارسال می‌شود.
یک کارشناس اقتصادی در رابطه با موضوعات اخیر پیرامون قیمت‌گذاری خودروها و درخواست تعدیل درصد افزایش آن‌ها، معتقد است که در ایتدا باید بپذیریم که خودرو هم یک کالاست و بایستی در چارچوب اقتصادی سالم، قیمت آن براساس مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص شود؛ ضمن اینکه سرمایه‌ای شدن این کالای مصرفی طی سال‌های اخیر، بخشی از تقاضا را در پی فشار وضعیت تورمی ایجاد کرده که در این شرایط دولت سعی در کنترل بیشتر قیمت‌ها دارد.

از نامه معاون اول رئیس جمهور تا واکنش شورای رقابت و وزارت صمت!

کلاف سردرگم قیمت گذاری خودرو در شروع ۱۴۰۲

در حالی که به روزهای پایانی اولین ماه سال جدید نزدیک می شویم، پاسکاری عجیب میان شورای رقابت و وزارت صمت مبنی بر اعلام قیمت های جدید خودرو، بسیاری از مردم و متقاضیان خرید خودرو را دچار سردرگمی کرده است.
سخنگوی شورای رقابت در واکنش به نامه مخبر مبنی بر تجدید نظر در مصوبه افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و به وظیفه خود عمل کرده است، گفت: دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: دریافت کد ملی برای کالاهای دارای کد رهگیری از جمله موبایل برای ثبت مسیر کالا در سامانه جامع تجارت است و ربطی به مالیات ندارد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: اولین سری خودروهای وارداتی به احتمال بسیار زیاد در هفته آینده تحویل داده خواهد شد و ۳۰۰ دستگاه النترا نیز در هفته آینده عرضه می‌شود.