صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

جزئیات تجارت خارجی ایران اعلام شد

صادرات ایران ۳.۵ برابر ارزان‌تر از واردات!

مجموع مبادلات بازرگانی کشور نشان می دهد که صادرات کالاهای ایرانی ۳.۵ برابر ارزان‌تر از متوسط کالاهای وارداتی در ۱۰ ماهه امسال بوده است.
همزمان با دهه مبارک فجر بیش از 15 پروژه عمرانی با تکمیل زیرساختها و طرح صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین آماده بهره برداری است.
گروه خودروسازی سایپا قصد دارد به مناسبت دهه فجر از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ چهار خودرو را در قالب طرح فروش پیش فروش یک ساله به فروش برساند.
نماینده دورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی مشروط به بهبود شرایط کیفی خودروها در بازه زمانی ۶ ماهه، از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن وتجارت قانع شد.
بر اساس بخشنامه جدید منتشر شده از سوی گمرک، تعرفه‌های جدید واردات خودروهای مختلف با حجم موتور کمتر از ۱۲۰۰ سی سی تا بیشتر از ۲۰۰۰ سی سی از شش درصد تا ۳۱ درصد تعیین شد.
قیمت هر کیلو خاویار صادراتی امروز بین ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ یورو است. اگر قیمت هر یورو را معادل ۴۷ هزار تومان در نظر بگیریم، برحسب کیفیت و سایز دانه‌های خاویار، هر کیلو خاویار ایرانی با قیمتی معادل ۳۸ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان صادر می‌شود.
در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر توقف عرضه برخی ماشین ها در بورس کالا با اعلام معاون اول رئیس جمهور، پیگیری خبرنگار ما حاکی از آن است که این خبر کذب است.
در حال حاضر خرید و فروشی در بازارخودرو انجام نمی‌شود و اکثر خریداران بیشتر ترجیح می‌دهند از بازار بورس کالا و یا شرکت در طرح‌های فروش شرکت‌های خودروسازی نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.
یک مقام سازمان بورس گفت: بورس کالا صرفاً تابع ضوابط و مقررات تدوین شده توسط شورای‌عالی بورس است؛ بنابراین تصمیمات و سیاست‌های شورای رقابت برای سازمان بورس الزام‌آور نیست.