صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

کرمان موتور یکی از مونتاژکارانی است در طرح دوم سامانه یکپارچه با عرضه سه محصول حضور دارد. گرچه این خودروساز در ابتدا نرخ‌های خود را برای فروش در نظر گرفت، اما قرار شد محصولات مونتاژکاران با قیمت اعلامی شورای رقابت به دست متقاضیان برسد.
بازار خرید و فروش خودرو با اعلام شرکت‌های خودروسازی مبنی بر ارائه فروش فوق‌العاده گرم شده است. بخش‌نامه‌هایی که توسط شرکت‌های خودرویی منتشر می‌شوند، حاکی از قیمت پایین ماشین‌های عرضه‌ شده است. قیمت‌ها برای هر خودرو بنا بر ادعای شرکت، قیمت کارخانه است که تقریباً به نصف قیمت بازار به مردم فروخته می‌شوند.
سودآوری فولاد مبارکه به هیچ عنوان ناشی از رانت نیست و این یک تفکر انحرافی است که ار کس سود می دهد از رانت بهره مند است. فولاد مبارکه از منابع ملی ارزش افزوده می آفریند
گمرک چین از رشد ۴۶ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد و ارزش مبادلات دو کشور را در این مدت بیش از ۵ میلیارد دلار اعلام کرد.
مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌توانند در دور جدید پیش‌فروش خودرو با سازوکار نوبت‌دهی، بدون داشتن گواهینامه ثبت‌نام کنند و شانس خود را برای در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود بیازمایند.
شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور سه معدن سنگ آهن شامل؛ معدن سنگ آهن گلالی واقع در روستایی به همین نام در شهرقروه استان کردستان، معدن سنگ آهن شهرک واقع در استان کردستان شهر بیجار، و معدن سنگ آهن باباعلی واقع در استان همدان جاده همدان به سنندج دارد که با برنامه و هدف گذاری خوبی در حال استخراج از این محدوده‌های معدنی است.
سفیر جدید ایران در کشور موریتانی با حضور در هشتادوچهارمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران، با تشریح ظرفیت های اقتصاد این کشور، بیان داشت: اقتصاد کوچک و کم حجم کشور موریتانی، فضای مناسبی برای سرمایه گذاری و گسترش تعاملات تجاری را برای فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی در این کشور مهیا می سازد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: پس از پایان مهلت افتتاح حساب وکالتی (۲۹ اردیبهشت)، فرایند پایش و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک‌ها به سامانه یکپارچه آغاز شد.
­­متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی تا فردا ۲۹ اردیبهشت مهلت دارند با افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت در این طرح ثبت نام کنند.
ایجاد مناطق مشترک و متناظر با کشورهای مختلف روی میز دولت و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد و در این میان باید با راه‌اندازی منطقه مشترک ایران و سوریه منتظر پررونق‌تر شدن تجارت دو کشور بود.