صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

همزمان با بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از گروه صنعتی ایران خودرو، مراسم رونمایی از نام خودروی تارا در مرکز تحقیقات ایران خودرو برگزار شد.

رئیس اتحادیه قنادان در گفتگو با پرسون عنوان کرد؛

بازار شیرینی فروشان تلخ شد/ افزایش 100 درصدی مواد اولیه تهیه شیرینی

رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت:« اکثر مواد اولیه تهیه کیک و شیرینی وارداتی است، از همین رو به دلیل بالا رفتن قیمت ارز موادی مانند کاکائو، وانیل، پودر نارگیل و.... با افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مواجه شده اند، از سوی دیگر قنادان با کالاهای تولید داخل مانند خامه ، کره، تخم مرغ، روغن، شکر و...نیز با افزایش قیمت و کمبود در بازار مواجه اند.»
رئیس اتحادیه سنگ فروشان شهر ری درگفتگو با پرسون خبرداد؛

کرونا عامل گرانی سنگ قبر / بازار داغ سنگ قبر فروشان

برخلاف بسیاری از کسب و کارها که ویروس کرونا مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است، برخی از کسب و کار بازارشان نسبت به گذشته کمی بهتر از قبل شده است؛ یکی از این کسب و کارها سنگ قبر فروشان هستند.
«مصطفی هاشمی طبا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

صادرات موتور محرک صنعت

کشورمان زودتر از کشورهایی که امروزه خود را یک کشور صنعتی می دانند وارد حوزه صنعت شد، اما دلایلی مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها و بی مدیریتی برخی از مسئولان موجب شد که برخی از صنایع در کشورمان از کشورهای دیگر عقب بیفتد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:« وزارت نفت اقدام به قطع گاز کارخانه های سیمان کرده و سوخت جایگزین را مازوت تعریف کرده است ، این درحالی است که این سوخت آلودگی زیست محیطی به وجود می آورد و از سوی دیگر قیمت فروش این سوخت را بسیار بالا در نظر گرفته است.»
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان وارداتی است که قیمت ارز تاثیر مهمی در نوسان قیمت تمام شده می‌گذارد.

یادداشت/ بی‌انضباطی پولی و مالی که در اثر واردات بی‌ضابطه بسیاری از کالاها، خودرو، ارزهای شناسنامه‌ای، طرح‌های عمرانی و خارج از ظرفیت جذب اقتصاد و... رخ داد....
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آن‌ها در انبار‌ها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی‌دهند نیز مهلت پانزده روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: روند قیمت کالاهای اساسی حاکی از افزایش قیمت موز، هندوانه، شیر خام و لاستیک خودرو و کاهش و ثبات سایر قیمت‌ها است.
توسط رئیس اتاق بازرگانی فارس مطرح شد؛

درخواست ویژه از دادستان کل کشور برای حمایت از بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس به عنوان نماینده فعالان بخش خصوصی نامه ای به دادستان کل کشور نوشت و انتظارات بخش خصوصی در خصوص نامه شماره ۹۹/۳۵۶ ص / ۱۰۰ مورخ ۹۹/۰۸/۰۶ مدیر عامل بانک پاسارگاد خطاب به رئیس شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری که منتج به انتشار بخشنامه شماره ۲۹۹۴/ش مورخ ۹۹/۰۹/۱۹ در سطح کشور شده، را در قالب پنج عنوان تقاضا کرد.
طبق گفته دبیر انجمن واردکنندگان برنج، با آغاز واردات قیمت انواع برنج وارداتی جدید در بازار به زیر 20هزار تومان خواهد رسید
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بانک مرکزی قیمت دلار را از 11 هزار تومان تا 26 هزار تومان افزایش داده وگرنه قیمت خودرو در گذشته و اکنون همان 6 هزار دلار است.
با وجود این که تولید اقلام مختلف آجیل امسال بین ۳۰تا۴۰درصد افزایش داشته اما این فراوانی قیمت‌ها را پایین نیاورده است.