صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

ابرشرکت ال‌جی، به کره‌ای: (주식회사 엘지) یک ابرشرکت خوشه‌ای کره‌ای چندملیتی است. این ابرشرکت پس از سامسونگ، دومین شرکت خوشه‌ای (فعال در چند صنعت) در کشور کره جنوبی می‌باشد. دفتر مرکزی ابرشرکت ال‌جی در برج دوقلوی ال‌جی، در شهر سئول قرار دارد.
پیرو جو رسانه ای ایجاد شده در‌ مورد چک حق ماموریت مدیرعامل عزل شده امداد خودرو سایپا و پس از برخورد قاطع مدیرعامل سایپا با این موضوع، امروز برخی از رسانه‌‌ها اقدام به انتشار فیش حقوقی یکی از مدیران شرکت پارس خودرو کردند که این شرکت در این مورد توضیحاتی را ارائه کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر جلوی واردات بی رویه و قاچاق گرفته نشود تا چند سال آینده تولید داخلی به ویژه در لوازم خانگی به کلی زمین خواهد خورد و بسیاری از صنایع ورشکسته خواهند شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر لزوم برخورد دقیق‌تر واحدهای نظارت بر مدیران شرکت‌های تابعه و نیز رعایت صرفه و صلاح گروه در فرآیندهای اداری، مدیرعامل امدادخودروسایپا را از سمت خود برکنار کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملکرد شرکت ایران ترانسفو در توسعه محصول و تولید و اشتغال مصداق بارز ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد شرکت در ارتباط تصویری با این مجموعه صنعتی می‌باشد.
فرارسیدن سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مبنی بر «تشکیل بسیج مستضعفان»، یادآور تولد نهاد گرانقدری است که به عنوان فرزند انقلاب در دفتر افتخارات مردم ایران ثبت شد. نهادی ارجمند که در شرایط تاریخی و حساس بدو پیروزی نهضت و تحمیل ناجوانمردانه جنگ، به عنوان نهادی مردمی و برآمده از انقلاب مردم ایران به شایستگی نقش آفرین شد. تداوم این تاسیس انقلابی «شجره طیبه»ای را شکل داده که نیروی محرک انقلاب، نقطه اتکای مردم و نمادی از پیوند وثیق نظام اسلامی با ریشه‌های اصیل خویش است.
وضعیت خودرو در ایران، هر چند به نظر می‌رسد امری است که صرفا مرتبط با مسأله رفاه خانوار‌های ایرانی باشد، اما ابعاد و عمق فاجعه آن بسیار وسیع‌تر از چیزی است که ابتدا به ذهن می‌رسد؛ نابسامانی وضعیت خودرو در کشور، تبعات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی - امنیتی زیادی برای ایران در بر دارد که سال‌هاست از ابعاد گسترده آن غفلت شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو را رفع و تصویب کردند. بر این اساس ماده 4 طرح ساماندهی خودرو اصلاح شد که به موجب آن، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.
روز پنج شنبه سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن تجارت با حضور در کارخانه ایران ترانسفو از این شرکت بعنوان بزرگترین و پیشروترین تولید کننده ترانسفورماتور در کشور بازدید کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل گفت: تاکنون تراز تجاری ایران و برزیل به نفع برزیل بوده لذا این اتاق بازرگانی و ما در گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل تلاش داریم که تراز تجاری بالانس شود.
رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: متاسفانه بیشتر تسهیلات بانکی به شرکت‌های بزرگ تخصیص یافته که از این مقدار نیز قسمت عمده‌ای به بانک‌ها بازنگشتند، نظارتی نیز بر این دسته از شرکت‌ها وجود ندارد و بنابراین بخش زیادی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط باقی نمی‌ماند.
بالاخره پس از حدود سه سال و نیم ممنوعیت واردات خودرو، به نظر می‌رسد در نهایت مسیر جدیدی برای واردات این محصول به کشور باز شده است...