صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا با اشاره به مشکل تولید برخی محصولات به‌صورت ناقص، گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین و بیشترین کمبود قطعه، در زمینه تامین، قطعه مهم ACU یا سیستم کنترل ایربگ است.
وزیر صمت با بیان اینکه قیمت میلگرد طی ماه‌های گذشته از ۱۸ هزار تومان به کمتر از ۱۴ هزار تومان رسیده است، گفت: در بازار کالاهای پایه که مواد اولیه واحدهای صنعتی هستند، با کاهش قیمت و ثبات قیمت مواجه هستیم.
سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه، بهمن حسین زاده، عضو هیات مدیره گروه و تعداد دیگری از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در دیدار با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، راهکارها و زمینه های افزایش صادرات محصول، تولید مشترک خودرو و قطعات با شرکای خارجی را بررسی کردند.
خودروهای موجود در بازار در ۲۴ ساعت گذشته جهش چشمگیر قیمت ها را تجربه کردند به طوری که خودروهای دنا در این مدت به طور میانگین افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی را تجربه کردند.
گروه صنعتی ایران خودرو در فروش این هفته خود، سه محصول راناپلاس با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را به صورت فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می کند.
رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: مدیریت در سطح ملی و بین‌المللی در کشور دچار مشکل است چرا که ساختار مدیریتی مندرس و پیچیده‌ است که صد سال پیش از سوی تئوری پردازانی چون مارکس و هنری فایول مطرح شده است.
رییس بازاریابی شرکت سوپرپایپ در بخشی از صحبت های خود به بیان چالش ها و مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان در برخی مواقع نیاز مبرم به برخی از مواد اولیه دارند.
قرعه کشی فروش فوق العاده ۵ محصول سایپا در هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ انجام شد و اسامی منتخبان پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی ساعت ۸ صبح روز دوشنبه، ۱۳ دی ماه در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتشر خواهد شد.
در گفت وگوی مدیرعامل گروه سایپا با روزنامه «ایران» مطرح شده است:

دلیل ممنوعیت واردات خودرو کمبود ارز بود

از ابتدای سال 99 تا پایان آبان ماه 1400 در قرعه کشی‌ها قیمت مصوب با بازار آزاد، در مجموع 120 هزار میلیارد تومان تفاوت داشته است سوء مدیریت‌های گذشته به صنعت خودرو آسیب زد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان‌(ایران‌خودرو و سایپا) بهتر است با قواعد اقتصادی مانند آنچه در بخش خصوصی صنعت خودرو جریان دارد، اداره شوند.
این حجم تجارت دو کشور درحالی است که در 6 ماهه نخست سال 96 میزان صادرات ایران به کره جنوبی 2 میلیارد و 64 میلیون دلار و واردات از این کشور 1 میلیارد و 517 میلیون دلار بوده است.
گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست تداوم عرضه خودرو به بازار به صورت هفتگی، ثبت‌نام فروش فوق‌العاده پنج محصول خود را از امروز (پنجشنبه، ۹ دی‌ماه) به مدت ۲ روز آغاز کرد.
بررسی بازار امروز (چهارشنبه/ ۸ دی ماه) و مقایسه آن نسبت به ابتدای هفته (شنبه/ ۴ دی ماه) روند افزایشی را در اکثریت محصولات نشان می‌دهد. البته قیمت برخی محصولات تغییری نداشته و تعداد کمی هم کمی ارزان‌تر شده‌اند.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه در طرح جدید قیمت‌گذاری، قیمت تولیدکننده روی کالا مبنای دریافت مالیات است، گفت: تنوع قیمت یک کالا در بازار نه تنها حق انتخاب به مصرف‌کننده می‌دهد بلکه موجب تشدید رقابت در نظام پخش می‌شود.