صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

آیین نکوداشت پنجاه و ششمین سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان با شعار( ۵۶ سال افتخار،۵۰ سال تولید) با حضور حمزه وکیلی عضو هیأت مدیره هلدینگ صدرتامین، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه، آیت ا... رهبر رییس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، و جمعی از پیشگامان و مسئولین ذوب آهن اصفهان ۲۳ دی ماه در تالار آهن برگزار شد.
یک مقام صنفی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد؛

بازار تلخ شکر / افزایش سه برابری روغن دریک سال

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان شهر تهران از افزایش قیمت مواد اولیه این صنف خبرداد،گفت: شکر در ابتدای سال کیلویی 8 هزار تومان به شکل آزاد در بازار معامله می شد که این روزها یک کیلو شکر در بازار آزاد به مرز 16 هزار تومان رسیده است و یک حلب روغن 16 کیلویی از 220 هزار تومان ابتدای سال این روزها به 600 هزار تومان رسیده است.
ذوب آهن ققنوس صنعت فولاد ایران

به مناسبت ۲۳ دی سالروز تاسیس شرکت ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن مکان‌امنی شد برای مدیرانی که تشنه آموزش و اجرایی کردن آموخته های خود بودند و چون ققنوس صنعت فولاد ،هر بار وجودش بیشتر گداخته شد بهتر جان گرفت و به صنعت فولاد کشور جانی تازه داد.
وزیر صمت با بیان اینکه در برخی از صنایع مثل فولاد به این پایداری رسیدیم، گفت: باید در صنعت آلومینیوم نیز به همین مرحله برسیم بنابراین همه انرژی باید بر صنایع پایین دست و بالادست متمرکز شود.
ذوب آهن اصفهان، قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس و نامی که حتی برای یک بار هم که شده به گوش اکثر مردم ایران خورده است و از منظر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد و صنعت کشور، حرکت ایران به سمت صنعتی شدن را پی ریزی کرد .
چوب خرد کن برقی یکی از انواع این دستگاه است که به دلیل سرعت و ظرفیت بالا طرفداران بسیاری دارد.‌ این دستگاه دارای دو نوع ظرفیت چوب خرد می‌باشد و به صورت اتصال به تراکتور و تکی عرضه می‌شود.
پیام تبریک مدیرعامل تاصیکو به مناسبت ۲۳ دی ماه سالگرد بهره برداری ذوب آهن اصفهان؛

تحقق شعار سال ۱۴۰۰ از سوی پدر ۵۰ ساله صنعت فولاد ایران

مدیرعامل تاصیکو در پیامی به مناسبت ۲۳ دی ماه پنجاهمین سالگرد بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان اولین شعله‌های صنعتی شدن را در ایران روشن کرد، این شرکت پدر صنعت فولاد ایران است و ثبت رکورد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۰ از سوی این شرکت بدون شک تحقق واقعی شعار سال است.
اکثر خودروهای خانواده تیبا برای دومین هفته متوالی با افزایش قیمت ۲ الی ۳میلیون تومانی (نسبت به هفته گذشته) روانه بازار شد.
قرعه کشی دو طرح پیش فروش یکساله و مشارکت در تولید ۶ محصول سایپا در هفته سوم دی ماه ۱۴۰۰ انجام شد و اسامی منتخبان پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی ساعت ۸ روز دوشنبه، ۲۰ دی ماه در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتشر خواهد شد.
به گفته رئیس کل بانک مرکزی در کل سال گذشته ۳۶.۵ میلیارد دلار تأمین ارز اعم از ترجیحی، نیمایی و ارز اشخاص در کشور صورت گرفته است در حالیکه این میزان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است.
معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا با اشاره به تامین ۳۰ هزار دستگاه از قطعات مورد نیاز برای تکمیل حدود ۷۰ هزار دستگاه موجودی خودروهای ناقص سایپا افزود: این خودروها به زودی تکمیل، تجاری‌سازی و آماده ورود به بازار می‌شوند.
یافته های مؤسسه تحقیقاتی آلیکس پارتنر نشان داده است که خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۱ به خاطر کمبود چیپ‌ست و تراشه [ریزپردازنده های نیمه هادی] فرصت تولید ۷.۷ میلیون دستگاه خودرو را از دست دادند.
رییس خانه معدن ایران اظهار داشت: پیشنهادی که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مورد حقوق دولتی معادن اعلام شده حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۰ تنها ۸ هزار میلیارد تومان بود.