ساخت و اجرای انواع سوله در شهر بندرعباس

اگر شما هم قصد ساخت سوله در بندرعباس را دارید، این مقاله برای شما است. سوله یکی از بنا‌های پرکاربرد در شهر‌ک‌های صنعتی و حتی داخل شهر‌ها است.
تصویر ساخت و اجرای انواع سوله در شهر بندرعباس

به گزارش سایت خبری پرسون، این سازه مدت‌زمان زیادی‌ست که وارد ایران شده و امروز دیگر به‌عنوان یک بنای مرسوم در بین همه مهندسان جا افتاده است.

بااین‌که از این سازه بیشتر برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود اما در شهر‌های مختلف می‌بینیم که آنها در مقاصدی غیرصنعتی به‌کار رفته‌اند و عملکرد خوبی هم دارند. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این سازه آشنا شوید.

سوله چیست؟

سوله سازه‌ای فلزی است که سقف آن به‌صورت شیب‌دار ساخته می‌شود. ظاهر این بنا خاص بوده و باید حتما با محاسبات دقیق و حساب‌شده شاخته شود و به اصطلاح مهندسی‌ساز باشد. سوله‌ها بسیار پراستفاده هستند و کاربری‌های مختلفی می‌توان برای آنها مشخص کرد.

سوله‌ها بدون ستون بنا می‌شوند و به همین دلیل فضای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهند. یکی از دلایل محبوبیت آنها نیز همین موضوع است. پوشش سقف آنها نیز در بیشتر مواقع شیب‌دار ساخته می‌شود.

در زبان انگلیسی به این سازه‌ها به‌دلیل فرم مثلثی‌شان shed می‌گویند اما در ایران نام سوله به‌دلیل وجود شرکت Soleh Shed است که برای اولین‌بار چنین سازه‌‌هایی را وارد ایران کرد. از آن زمان تا به امروز نیز این واژه به اشتباه با نام آن شرکت شناخته می‌شوند.

سوله چه کاربردی دارد؟

معمولا از این سازه‌های برای اهداف صنعتی استفاده می‌شود اما بااین‌حال سوله یک سازه کاربردی و پراستفاده است. ممکن است در شهر‌های مختلف دیده باشید که از این سوله‌ها برای سالن‌های ورزشی مانند سالن فوتسال، بدن‌سازی، کشتی و دیگر ورزش‌ها استفاده می‌شود.

این سازه‌ها می‌توانند به‌عنوان انبار، آشیانه هواپیما یا خودرو‌های نیمه‌سنگین، پارکینگ، سالن‌های کنفرانس، مزارع طیور و تعمیرگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

حتی این سازه‌ها برای ساخت هایپرمارکت‌ها نیز کاربرد دارند. اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد سوله‌ها بیشتر برای مقاصد صنعتی مورد استفاده هستند و از آنها برای ساخت کارخانه‌ها، خطوط تولید و کارگاه‌های صنعتی کمک گرفته می‌شود.

سوله‌ها شامل چه اجزایی هستند؟

هر قسمت از سوله با محاسبات خاص ساخته می‌شود و طراحی آن نیز منحصربه‌فرد است. در ساخت سوله به‌طور کلی از اجزایی مانند ستون، ستون وال‌پست، سایه‌بان، باد‌بند، نبشی سینه‌بند، استرات، پرلین، سگراد و رفتر استفاده می‌شود که در نهایت همه آنها به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل خواهند شد.

هر کدام از این اجزا وظیفه خاصی در سازه دارند. برای نمونه براکت‌ها وظیفه انتقال بار جرثقیل به ستون‌ها را دارند.

ساخت سوله شامل چه مراحلی می‌شود؟

سوله‌ها باید به توجه به شرایط محیطی و برنامه مورد نظر کارگاه‌ها ساخته شوند. برای مثال ساخت سوله در بندرعباس با شمال کشور متفاوت خواهد بود.

محاسبات یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت سوله هستند. حتی اگر اتصالات با بهترین کیفیت ممکن انجام شوند و متریال نیز از بهترین جنس باشند، بدون محاسبات دقیق ما با سوله کارآمدی روبه‌رو نخواهیم بود. البته که نوع سوله نیز مهم است.

چراکه سوله‌های مختلف شیوه ساخت متفاوتی هم دارند. در ایران معمولا سوله‌های خرپایی مرسوم هستند که ساخت پیچیده‌ای هم دارند. این سوله‌ها می‌توانند به درخواست مشتری و با تفکر او طراحی و ساخته شوند. برای ساخت آنها نیز بهتر است از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز استفاده شود تا در نهایت با سازه‌ای کارآمد طرف باشیم.

سوله‌های اسکلت فلزی چه مزایایی در ساخت دارند؟

سازه‌هایی که اسکلت فلزی دارند مقاومت بسیار بیشتری نسبت به سازه‌های بتنی از خود نشان می‌دهند. آنها علاوه‌بر مقاومت، دوام بیشتری هم نسبت به بتن دارند و مدت‌زمان بیشتری عمر می‌کنند.

اسکلت‌های فلزی تقویت‌پذیر هستند. اگر قسمتی از سازه به‌دلیل اشتباهات مهندسی دچار ضعف شده باشد می‌توان بعدا آن قسمت را در سازه‌هایی که از اسکلت فلزی استفاده می‌کنند تقویت کرد.

این سازه‌ها شکل‌پذیری بسیار بالایی هم دارند. فلز نسبت به دیگر مصالح انعطاف بیشتری دارد و می‌تواند به شکل‌های مختلفی در بیاید. آنها سریع‌تر ساخته می‌شوند و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند.

ساخت سوله در بندرعباس و موقعیت صنعتی آن

بندرعباس شهری بندری است که موقعیت‌های صنعتی زیادی در آن وجود دارد. در بندرعباس 2 شهرک صنعتی بزرگ وجود دارند به جز آنها شهرک صنعتی صنایع دریایی 1 و 2 و شهرک صنعتی گمبرون نیز در این شهر موجود هستند.

به همین دلیل بندرعباس را می‌توان یکی از قلب‌های صنعتی کشور قلمداد کرد. از این رو ساخت سوله‌های با مقاصد صنعتی در این شهر می‌تواند بسیار مفید و کارا باشد. این شهر پتانسیل کافی برای ساخت چنین سوله‌هایی را دارد. همین موضوع دلیل آن شده که بسیاری به‌دنبال ساخت سوله ارزان در بندرعباس باشند.

بهترین راه برای ساخت سوله در بندرعباس چیست؟

مجموعه‌های مختلفی هستند که می‌توانند ساخت و نصب سوله در بندرعباس را برای شما پیاده‌سازی کنند. در این میان شرکت سوله قشم یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

در سال 1395 گروه مهندسی دژ قصر یار قشم شروع به فعالیت کرد و هدفش از همان ابتدا اجرای فناوری‌های نوین ساختمانی از جمله سازه‌های فولادی سبک LSFبود.

سوله قشم هم‌اکنون می‌تواند انواع سوله‌های صنعتی را بسازد و آنها را در بندرعباس یا دیگر نقاط خلیج فارس و استان هرمزگان به اجرا در بیاورد. پس اگر قصد ساخت سوله در بندرعباس را دارید تنها کافی‌است سری به وبسایت سوله قشم بزنید یا با شماره 09172904700 تماس حاصل کنید.

جمع‌بندی

برای ساخت سوله در بندرعباس شما می‌توانید با سوله قشم در ارتباط باشید. سوله‌ها یکی از سازه‌های پراستفاده مناطق صنعتی هستند و امروز به‌دلیل کاربرد زیاد‌شان در مناطق شهری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شهر بندرعباس به‌دلیل موقعیت خاص صنعتی خود می‌تواند به سوله‌های زیادی نیاز داشته باشد. از این رو صنعت‌گران نیز ممکن است چنین خدماتی را لازم داشته باشند.

سوله قشم در خدمت شماست تا بتوانید سوله خود را با بهترین کیفیت ممکن در بندرعباس بنا کنید. برای این‌ کار تنها لازم است که با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

منبع: soolehqeshm.com

559172