صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: کشور ما حدود ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل دارد و از لحاظ کمیت و کیفیت جزو کشورهای کم جنگل می باشیم.
رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه در اظهاراتی گفته است که ممکن است در آینده ممنوعیت رجیستر آیفون‌های آمریکایی برداشته شود این در حالی است که مقامات دولتی با این موضوع مخالفت کرده و باید با فروشندگان کالای ممنوعه برخورد کنند.
در حالی که گزارش‌ها حاکی از کُندی ثبت‌نام و خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق سامانه جامع تجارت دارد و برخی متقاضیان از اینکه ساعت‌ها در صف خرید تایر می‌مانند گلایه دارند، وزیر صمت اعلام کرد: به فروشندگان لاستیک این اجازه داده شده است که به صورت آفلاین، ثبت‌نام از متقاضیان را انجام داده و نیازی نیست که حتما سامانه وصل باشد؛ بلکه در حالتی که سامانه خاموش است هم می‌توانند مدارک را از مشتری دریافت کرده و بعدا خود اپراتور یا فروشنده فرایند خرید را ادامه داده و مدارک را در سامانه ثبت کند. او همچنین تاکید کرد اگر عرضه‌کننده‌ای اینگونه رفتار نکند، مصداق تخلف است و قصد ایجاد صف دارد.
بر اساس پیش بینی های یک کارشناس صنعت خودرو، اگر روی مدار فعلی حرکت کنیم و نتوانیم جذب سرمایه خارجی داشته باشیم، به طور طبیعی شرایط سخت‌تر از امسال خواهد شد.
آیین امضای قرارداد تامین 13 هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و دکتر محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان سه‌شنبه 22 اسفندماه در دفتر معاونت فروش ذوب‌آهن برگزار شد.
سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد از توان شورای رقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده،گفت:طی۱۰ روزگذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کردیم و به نتیجه رساندیم.
پس از گذشت ۱۰ ماه از تصویب واردات خودروهای کارکرده در مجلس و تداوم بلاتکلیفی اجرای آن، وزیر صمت اخیرا جمله‌ای را درباره آخرین وضعیت آنها به کار برده که نشان می‌دهد دولت و به‌طور خاص وزارت صمت دیگر مانند گذشته به دنبال پیگیری این طرح نیست.
آیین اختتامیه جشنواره نوآوری برتر ایرانی با حضور سیدعباس موسوی رییس دانشگاه صنعتی شریف، هادی اسدی رییس کمیته اجرایی جشنواره نوآوری برتر ایرانی ، دکتر ناطق رییس کمیته ارزیابی این جشنواره و مدیران تحقیق و توسعه شرکت های مختلف با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی، دوشنبه بیست و یکم اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
جانبازانی که تمایل به تغییر نوع خودرو وارداتی دارند یا چنانچه در مرحله پیش ثبت نام خودرو وارداتی از ثبت نام جا مانده‌اند، در این تاریخ‌های اشاره شده در این گزارش می‌توانند نسبت به انجام تغییرات و اصلاحات یا ثبت نام اقدام کنند.