اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

طبق آخرین قیمت‌ها، مجردهای ساکن تهران برای خرید اوراق مسکن باید بیش از ۷۰ میلیون تومان و مجردهای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز باید بیش از ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند.
بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۷.۳ درصد کاهش به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و در هفته ۰.۳ درصد کاهش داشت. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۸۵۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بازار ارزهای خارجی که با نام‌های فارکس یا FX نیز شناخته می‌شود، یک بازار 24 ساعت است که شبانه روز و پنج روز هفته فعالیت می‌کند. فارکس با حجم معاملات روزانه بیش از 6 تریلیون دلار، بزرگترین و نقدشونده ترین بازار مالی در جهان است.
چرا می خواهید اموالی که به نسل های آینده مربوط است بفروشید؟ هزینه های بی مورد را کم کنید. درواقع بحث مولد سازی یک نوع پوشش برای تامین کسری بودجه است.
جلسه امروز شورای عالی بورس با تصمیم بازگشت خودرو به بورس به پایان رسید درحالی که شورای رقابت روز یکشنبه اطلاعیه ای مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا منتشر کرده بود.

قانون می‌گوید پرداخت وام ازدواج به عروس و دامادهای بالای ۵۰ سال ممنوع است، اما آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۸‌ماه امسال ۹۱۴نفر بالای ۵۰سال وام ازدواج گرفته‌اند که ۲۹۶نفر از آنها بالای ۶۰سال داشته‌اند که احتمال ازدواج صوری را تقویت می‌کند.
رییس مرکز اطلاعات مالی هوشمندسازی گفت: ما برای مبارزه با فساد مالی و مقابله با پولشویی با احدی تعارف نداریم و از دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند.
با توجه به مابه‌التفاوت نرخ ۲۳ هزار تومانی تسعیر در بودجه و نرخ نیما که ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ریالی بیشتر از این محل به دولت خواهد رسید و یکی از پیشنهادات مهم در این خصوص اضافه شدن این رقم به یارانه‌ها است.
کیومرث سرمدی واله: افزایش حقوق سربازان ضرورت دارد چون جوانانی‌ که دو سال از عمر خود را صرف دفاع از میهن می‌کنند به‌خصوص سربازان متاهل باید در حین خدمت سربازی بتوانند حداقل معیشت خود و خانواده را تامین کنند.