اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ بهمن‌ماه) با هفتصد هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
17 ماه از روی کارآمدن دولت سیزدهم می‏‌گذرد و همه زیرمجموعه‏‌های دولت در حوزه‏‌های مختلف عملکردهای مشخصی گاهی موفق و ناموفق از خود برجای گذاشته‏‌اند.
معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال ۱۴۰۰ یعنی قبل از دولت سیزدهم حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان تنخواه از بانک مرکزی گرفته شد اما ما در سال ۱۴۰۱ از تنخواه بانک مرکزی استفاده نکردیم و تمام تلاش خود را را به کار گرفتیم که فشاری به بانک مرکزی وارد نشود.

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.
فروش اموال دولتی با هدف جبران کسری بودجه ازجمله راهکارهایی است که توسط دولت ارائه شده که موافقان و مخالفانی در بخش دولتی و خصوصی دارد.
سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: تاکنون مصوبه ای مبنی بر قطع یارانه نقدی به ما ابلاغ نشده است و پرداخت یارانه کماکان ادامه دارد.
مصوبه مولدسازی دارایی های دولت، این روزها به یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات کشور بدل شده است که محصول تصمیم گیری و در نهایت تصویب شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا است.
تهاتر خدمات دستگاه‌های دولتی با فروش نفت یکی از اقداماتی است که دولت سیزدهم تلاش دارد تا از طریق آن بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرده و از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی را وارد فاز خرید و فروش نفت نماید؛ اقدامی که کاربردی نیست، بلکه بخش زیادی از دولت و زیرمجموعه‌های آن را وارد بازار غیرتخصصی خود می‌کند.
بررسی چگونگی کاهش 80 درصدی نرخ ابرتورم ونزوئلا در یک بازه زمانی حدود هفت ساله می‌تواند الگوی خوبی برای کشورهای گرفتار تورم یا ابرتورم باشد