بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران:

پرونده ماینر‌های بورس به قوه قضاییه ارجاع شود

در چند روز اخیر اخباری مبنی بر وجود چندین دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در شرکت بورس تهران منتشر شد و در نهایت سازمان بورس در اطلاعیه‌ای صحت این اخبار را تایید کرد و مدیر عامل آن نیز از سمت خود استعفا داد.
یک کارشناس حقوقی بازار سرمایه گفت: یک بعد نظارتی برای تمام شرکت های بورسی که در بازار هستند و بعد دیگر، بعد سهامداری و برای سهامداران خودش است. این شرکت حق ندارد به حقوق سهامداران بی احترامی کند و ملزم است که طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، هرجایی که شایعه ای منتشر میشود، طبق ماده دو مکرر سه دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شفاف سازی کند. درواقع شرکت بورس موظف بوده فارغ از اینکه ماینینگی بوده باشد یا خیر، این کار را انجام دهد.
شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، مرداد ماه شلوغی را پشت سر گذاشت و عملکرد خوب این شرکت باعث شد که ارزش بازاری پرتفوی آن، حدود هزار و ۴۱۰میلیارد تومان افزایش یابد. به این ترتیب ارزش بازاری پرتفوی وسپهر در پایان مرداد ماه به بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان رسید.
بورس ایران که یکی از خبرسازترین مراکز اقتصادی دو سال گذشته ایران بوده و در این مدت بارها به‌عنوان محل اصلی جبران کسری بودجه دولت هم مورد اتهام قرار گرفته بود، حالا با یک خبر عجیب دیگر حاشیه‌ساز شد؛ کشف چندین ماینر استخراج رمزارز آن‌هم در زیرزمین ساختمان این سازمان.
سهامداران شرکت‌های لیزینگ پارسیان، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران و سازه پویش بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله ۶ میلیون و ۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶۴ هزار میلیارد ریال بود.
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس خبر داد:

کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معتقدم اعلام فروش اوراق در بازار و اجبار کارگزاری‌ها به تسویه اعتباری و اعلام عرضه اولیه‌های سنگین که مبالغ سنگینی که در بازار نیاز داشت و همچنین نبود نقدینگی در بازار می‌توانند از دلایل ریزش بازار نام برد و دانست.
بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن دو هفته نزولی، امروز روند صعودی به خود گرفت و شاخص کل بورس بیش از ۳۵ هزار واحد افزایش یافت.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۰۶ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۲۴۸.۸۱ واحدی بالا رفت.
شاخص کل بورس در دومین ساعت معاملات امروز ۳ مهر ۱۴۰۰ با رشد ۲۸ هزار و ۲۶۲ واحدی روربرو شد و بر روی کانال ۱ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۱۳ واحدی قرار گرفت.