بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

طبق آخرین اخبار از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خردادماه بر می‌گردد در مجموع ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۸۰ تن سیمان که با تقاضای ۱۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۵۰ تنی همراه و در پایان هشت میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۸۰ تن آن معامله شده است.
با اجرای شیوه جدید عرضه اولیه در بازار سرمایه؛

منصفانه صدای مخالفان را بشنوید!

عرضه اولیه سهام شرکت‌ها یکی از گزینه‌های بسیار جذاب و پر طرفدار برای سرمایه‌ گذاران، به ویژه افراد تازه ‌وارد در بورس به شمار می‌رود. چون سهام‌هایی که در این عرضه به فروش می‌رسند در بیشتر مواقع سودآور هستند و به همین دلیل، طرفداران زیادی دارند. اما از 21 شهریور آغاز عرضه اولیه ها به سبک جدید با حرف و حدیث هایی همراه بود.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۴۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۳.۳۷ واحد بسته شد.
فرایند ورود به بورس کالا تقریبا مشابه فرایند ورود به بازار سهام است. یعنی هر فرد حقیقی و حقوقی برای ورود به این بازار نیاز به کد مخصوص به خود دارد و برای دریافت این کد باید به کارگزاری مراجعه کند.
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اختصاص سهام عدالت جدید صرفا در صورتی که قابلیت فروش و معامله داشته باشد؛ می‌تواند بر تعدیل قیمت سهام شرکت‌های دولتی تأثیرگذار باشد.
پس از هشدار رئیس خزانه داری آمریکا؛

وال استریت سقوط شدید کرد

در وال استریت همه شاخص ها ریزشی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.
بورس تهران امروز با رشد ۷ هزارو ۲۷۹ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید.
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
تاخیر در ارسال اطلاعات معاملاتی روز چهارشنبه به کارگزاری‌ها و ایجاد مشکل در مشاهده به موقع اطلاعات از سوی تعدادی از سهامداران در روز شنبه به دلیل مشکل فنی در کانال ارتباطی میان سیستم‌ها بوده است.
بر این اساس میانگین قیمت سیمان پاکتی دیروز به 4998 ریال در هر کیلوگرم رسید، در حالی که هفته قبل 5020 ریال بود. بدین ترتیب هر کیسه سیمان 50 کیلوگرمی از 25100 تومان به 24990 تومان رسیده است.
یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار گران نیست و بسیاری از سهم ها شرایط ارزنده دارند. اما احتمالا این روند اواسط مهر ماه ادامه داشته باشد.
بورس تهران هفته آخر شهریور را با ریزش شدید آغاز کرد. این در حالی بود که دلار، مهمترین عامل تعیین‌کننده مسیر بازار طی هفته‌های اخیر، امروز را در نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی ثابت بود.
رشد سود شرکت های تابعه، سهم گروه مالی سپهر صادرات را نسبت به بودجه ۶ ماهه( سود نقدی شرکت های تابعه) ۱۱۰ درصد افزایش می دهد، این موفقیت مرهون عنایت پروردگار متعال، تلاش و کوشش همکاران در شرکت‌های زیرمجموعه و نظارت هلدینگ در قالب جلسات پایش حاصل شده است.