بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با پرسون؛

محرک‌های جهانی چه تأثیری بر بازار سرمایه دارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تأثیرپذیری شرکت‌های مختلف به ویژه فلزات و پتروشیمی در بورس کالا از محرک‌های جهانی کاملا بدیهی است. اما بازار سرمایه ایران متکی به سایر بازارهای مالی در دنیا نیست و ارتباطی با آنها ندارد.
پورابراهیمی گفت: بازار سرمایه فقط محل تامین مالی دولت نیست و متعلق به همه بنگاه‌های اقتصادی است اگر حضور دولت در این حوزه انحصاری باشد در بازار بورس تحولی ایجاد نمی‌شود.
بر این اساس، طبق آخرین آماری که از سوی بورس کالا مطرح شده است سیمان شرکت سیمان قشم در بازار اصلی این بورس پذیرش شده است تا شمار شرکت های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۷۱ شرکت برسد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به وزیر نفت با تاکید بر اهمیت شفاف شدن روابط مالی دولت با پالایشگاه‌ها دو پیشنهاد راهگشا برای پایان سردرگمی سهامداران شرکت‌های پالایشی مطرح کرد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می رود تا زمانی که روند سکون در بازار حاکم است شاهد وجود نوسان در معاملات بورس باشیم اما به محض رسیدن نرخ سهام در بازار به قیمت های جذاب دوباره روند صعودی به کلیت بازار سرمایه باز خواهد گشت.
عضو شورای‌عالی بورس گفت: انتظار می‌رود طی دوهفته آینده، اولویت‌های سازمان بورس توسط رئیس جدید، به صحن شورای‌عالی بورس برسد و تصویب شود.
سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، 94 هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت یک میلیونی 176 هزار تومان در هفته آخر مهر افت کرد.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۱۴ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۲۵۵.۵۴ واحدی بالا رفت.
فهرست ۵۰ شرکت برتر بورس در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیر‌ گذاری بر بازار و برتری نسبت‌های مالی از سوی بورس تهران منتشر شد.